Ewa Ruszkiewicz swoją przygodę z „Super Expressem” rozpoczęła w 2007 roku, ale od trzech lat pisze również bajki. Także na indywidualne zamówienie. Bohaterem jej najnowszej książki, do której ilustracje stworzyła Zuzanna Kledzik, jest Miś Adwokat, który pomaga w trudnych sprawach mieszkańcom lasu – głównym wątkiem bajki są kłopoty, w jakie wpada niesłusznie oskarżony Wilk. Przyjaciele Wilka zwracają się o pomoc do Misia, który niczym superbohater w todze, rusza na ratunek.
- Wydając książeczkę, chcieliśmy nie tylko wyjaśnić dzieciom, w przystępny dla nich sposób, kim jest adwokat, ale też umożliwić najmłodszym spotkanie z adwokatami i rozmowę w przyjaznym otoczeniu – mówi adw. Dariusz Lipski, wiceprzewodniczący Komisji Wizerunku i koordynator akcji #BajeczniAdwokaci. – Stąd inicjatywa, by to właśnie adwokaci i aplikanci adwokaccy czytali dzieciom książeczkę w przedszkolach i szkołach. I stąd też nazwa całej akcji.
#BajeczniAdwokaci czytać będą bajkę o Misiu Adwokacie
W kwietniu ruszyła akcja edukacyjna upowszechniająca wiedzę o zawodzie adwokata. Książeczkę Ewy Ruszkiewicz w 1523 placówkach edukacyjnych w całym kraju czytać będą adwokaci i aplikanci adwokaccy, którzy odpowiedzą też na dodatkowe pytania dzieci. Akcję czytania książeczki w przedszkolach i szkołach, pod hasłem #BajeczniAdwokaci, przygotowała Naczelna Rada Adwokacka przy wsparciu Fundacji Adwokatury. O Misiu Adwokacie i jego leśnych przyjaciołach usłyszy 110 tysięcy dzieci w całym kraju. Pierwsze spotkania adwokatów i młodych Czytelników odbyły się już 3 kwietnia. Akcja nabiera rozpędu.
- Edukacja prawna wśród dzieci i młodzieży jest bardzo ważna i decyduje o rozumieniu oraz szacunku do prawa, dlatego to już druga szeroko zakrojona akcja edukacyjna NRA w tej kadencji – mówi adw. Przemysław Rosati, Prezes Naczelnej Rady Adwokackiej. – W ubiegłym roku pozytywnym i szerokim odzewem cieszyła się akcja skierowana dla starszych uczniów pod hasłem „Adwokaci rozjaśniają prawo”, podczas której adwokaci prowadzili lekcje bezpieczeństwa w sieci, o tym, jakie młodzież ma prawa i obowiązki korzystając z Internetu – mówi Rosati.
Prezes NRA wskazuje, że przy akcji skierowanej dla młodszych dzieci, pod hasłem #BajeczniAdwokaci, ważnym celem jest także promowanie czytelnictwa. Kontakt z książką to wartość, o której nie można zapominać w erze nowych technologii.