W ostatnich dniach z niektórymi klientami ZUS kontaktowały się osoby w sprawie świadczenia 300+ oraz świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, tzw. „500+”.
W rozmowach informowano, że otrzymanie tego świadczenia będzie uzależnione od kontaktu z danym numerem telefonu. Oszuści z niektórymi klientami ZUS kontaktowali się zarówno telefonicznie, jak i wysyłając SMS-y.
- Pracownicy Zakładu nie kontaktują się z klientami dzwoniąc do nich, ani nie wysyłają SMS-ów z prośbą o zwrotny kontakt na wskazany numer telefonu. Świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, tzw. "500+" przyznawane jest na wniosek. Przyznanie świadczenia nie jest uwarunkowane dzwonieniem na wskazany numer. Nasi klienci o przyznaniu świadczenia informowani są w formie decyzji, a nie poprzez telefon - mówi Wojciech Dyląg, rzecznik ZUS na Podkarpaciu.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, czy kontaktująca się osoba podająca się za pracownika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych rzeczywiście nim jest, klienci proszeni są o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej lub adresem mailowym [email protected].
Polecany artykuł: