Aktualnie roboty znalazły się już na terenie torów, a konkretnie pierwszego i drugiego peronu. Tam trwa już przebudowa torów i sieci trakcyjnej. Dlatego też, zgodnie z zapowiedziami, czynne dla podróżnych są tylko perony numer trzy i cztery (tymczasowy).
Docelowo, zmiany obejmą wszystkie perony, a także wiaty, ławki, powstaną windy, schody ruchome, przejście podziemne - wszystko, aby podróżnym było tu jak najlepiej. Docelowo, zmodernizowany ma zostać także Dworzec PKP, który zostanie wizytówką rzeszowskiego "centrum komunikacyjnego".
Jedną z kluczowych zmian będzie też likwidacja słynnej, ponad 110-letniej kładki nad torami. Jej demontaż ma odbywać się krok po kroku - pierwsze elementy znikną właśnie w lipcu. Jak wiemy, jeden z najbardziej rozpoznawalnych punktów Rzeszowa, nie pójdzie jednak na złom. Według wstępnych planów, ma zostać przetransportowany na obrzeża miasta, gdzie ponownie zostanie złożona w jedną całość.
Przypomnijmy, że cały koszt inwestycji związane z przebudową rzeszowskiej infrastruktury kolejowej wyniesie około 205 milionów złotych.
Polecany artykuł: