Zaczęło się od holenderskiego projektu artystycznego. Daan Roosegaarde pomalował kamienie farbą fluorosencyjną. Szybko okazało się, że pomysł może mieć zastosowanie praktyczne. Laboratorium TPA z Pruszkowa pomogło w budowie ścieżki rowerowej z kruszywa z luminoforami. Obiekt powstał w pobliżu Lidzbarka Warmińskiego i szybko zyskał ogromny rozgłos.
30 listopada firma Best Construction i Cemex Polska zorganizowali konferencję "Beton szansa na budowę nowoczesnych miast". Duże zainteresowanie zyskał beton fluorosencyjny. Na spotkaniu był między innymi Andrzej Jurak, wiceprezes Spółdzielni Mieszkaniowej Projektant, który wyraził chęć sprawdzenia zastosowania takiego betonu przy budowie ścieżek rowerowych i chodników.
Plusy takiego rozwiązania są niezaprzeczalne. Obiekt jest oświetlony i nie zużywa przy tym energii elektrycznej. Już kilka tygodni temu mówiło się o takich rozwiązaniach w rejonie Lisiej Góry w Rzeszowie. Czy się ich doczekamy? Robi się to coraz bardziej prawdopodobne.