Zwiększona opłata za transport bezpośrednio dotknie kierowców tirów, aut dostawczych, ciężarowych i holujących przyczepę. Na taki ruch ze strony Stalexportu nie chciała zgodzić się GDDKiA. W komunikacie czytamy, że taki wzrost stawek jest niezasadny oraz uderzający bezpośrednio w kierowców i transport samochodowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie jednak żadnych narzędzi, aby taką podwyżkę faktycznie zablokować. Stalexport nie jest więc prawnie zobligowany, by pisma GDDKiA w ogóle brać pod uwagę.
Polecany artykuł:
Zmiana wysokości opłat za przejazd jest związana z zaplanowanymi na najbliższy czas inwestycjami, obejmującymi również prace nieprzewidziane w umowie koncesyjnej - powiedział dla Super Expressu rzecznik Stalexportu Autostrady Małopolskiej, Rafał Czechowski.
>>> Wandale zniszczyli Kalwarię Panewnicką! Narysowali męskie przyrodzenie na figurze Chrystusa [ZDJĘCIA]
Oto jak od pierwszego marca będą prezentować się poszczególne stawki, do zapłaty na bramkach:
- 5,00 zł – pojazdy pierwszej kategorii: motocykle;
- 10,00 zł – pojazdy pierwszej kategorii: pojazdy samochodowe o dwóch osiach; 20,00 zł – pojazdy drugiej kategorii: pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami;
- 20,00 zł – pojazdy trzeciej kategorii: pojazdy samochodowe o trzech osiach i pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze z przyczepami;
- 35,00 zł – pojazdy czwartej i piątej kategorii: pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach, pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami i pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach z przyczepami oraz pojazdy ponadnormatywne.
Stalexport zarządza 60-kilometrowym odcinkiem od 1997 roku. Koncesja wygasa w 2027 roku. Ostatnia podwyżka cen miała miejsce przed dwoma laty.