Nawierzchnia jezdni zostanie odnowiona, podobnie tory i przystanki tramwajowe, zatoki autobusowe, chodniki , a także oświetlenie. Droga będzie wyregulowana do równej szerokości 3,5 metra.
- Projektanci sprawdzali wypadkowość na tym rondzie. Ona nie jest duża. Rondo rzeczywiście jest oryginalne i na ten moment nie mamy informacji, żeby jego kształt się zmienić - mówi rzeczniczka będzińskiego magistratu Kinga Wesołowska.
TOP10: Najgorsze skrzyżowania na Śląsku i w Zagłębiu. Tutaj łatwo o pomyłkę [ZDJĘCIA]
Prace rozpoczną się w przyszłym roku i kosztować będą prawie 30 milionów złotych. Będzińska nerka nie bez powodu określane jest mianem jednego z najbardziej skomplikowanych skrzyżowań w Polsce. Pełni funkcję ronda, skrzyżowania, węzła drogowego oraz pętli tramwajowej. Właśnie na tramwaje trzeba tu szczególnie uważać.
Przez rondo przejeżdżają aż w czterech kierunkach, a chcąc objechać całe skrzyżowanie, kierowca musi pokonać osiem torowisk. Niektórzy mówią, że to jedyne miejsce w kraju, w którym przejeżdżając przez rondo, można trzy razy wpaść pod ten sam tramwaj.