To panel służący nie tylko do prezentowania reklam. Pokazuje aktualną prognozę pogody, wyświetla informacyjne treści, np. repertuar miejskiego teatru, a ponadto jest bezpłatnym punktem dostępowym WiFi i takąż ładowarką. Takie cyfrowe citylighty działają już w Łodzi, Katowicach, Poznaniu, Gdyni i Krakowie. Panele zamontowano na przystankach autobusowych przy placu Stulecia w Sosnowca, zwanym dawniej Patelnią. Widać prezentacja zewnętrzna reklam jest dochodowym biznesem, skoro AMS za to, że przez 10 lat będzie mógł wyświetlać reklamy, wybuduje w Sosnowcu 51 takich multimedialnych wiat. Dużo? Dużo, to AMS postawi w Warszawie – inwestycja w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego – przewiduje budowę 1580 wiat.
– Gdyby miasto miało stawiać wiaty przystankowe za własne pieniądze, to niemało by to kosztowało. Do tego doliczyć trzeba remonty, choćby wymuszone „działalnością” wandali. Wiat budowanych przez AMS, nie musimy remontować, ani pilnować. Tym zajmie się ta spółka – podkreśla Rafał Łysy, rzecznik prasowy sosnowieckiego magistratu. Spółka będzie więc zarabiać, ale także na tej nowoczesnej projekcji reklam skorzystają pasażerowie komunikacji miejskiej. Są odbiorcami nie tylko reklam, ale także aktualnych informacji miejskich. Mogą nie tylko doładować telefon, ale co ważniejsze: zobaczyć mapę okolicy. Wystarczy tylko nacisnąć odpowiedni przycisk.