Urządzenie śledzi ruch gałek ocznych, przetwarzając go na konkretne informacje, co umożliwia pracę z dziećmi, u których komunikacja za pomocą mowy lub gestów jest utrudniona lub niemożliwa.
- Urządzenie posiada okulograf, który dokładnie śledzi ruchu gałek ocznych. Dzięki temu mogą one wskazywać wzrokiem, komunikować się, ćwiczyć, usprawniać swoje funkcje myślowe i percepcję wzrokową - powiedziała nam terapeuta alternatywnych metod komunikacji Aneta Nowak.
Z urządzenia korzystać będą dzieci z afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym oraz autyzmem.
- Jesteśmy placówką, do której uczęszczają uczniowie z różną niepełnosprawnością. Mamy bardzo dużą liczbę uczniów, u których nie wykształciła się mowa werbalna, którzy maja problemy z komunikowaniem się. Stąd pomysł, że szukamy czegoś doskonalszego i lepszego dla naszych dzieciaków - mówi wicedyrektor dąbrowskiego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej Agnieszka Michoń.
Z pomocą Cyber-Oka specjaliści będą mogli wykonywać z dziećmi ćwiczenia stymulujące wszystkie funkcje mózgu – mowę, myślenie czy pamięć.