Po otwarciu gliwickiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej coraz więcej mówi się o przedłużeniu trasy na wschód. Droga pozwoli szybko i sprawnie przemieszczać się w całej aglomeracji.
- Musimy się jak najszybciej połączyć z Sosnowcem, z Dąbrową Górniczą z Jaworznem. Niech to będą takie symboliczne połączenia na zawsze tego terenu za pomocą Drogowej Trasy Średnicowej - mówi były premier Jerzy Buzek.
Polecany artykuł:
Przebieg średnicówki zaplanowano katowicką dwujezdniową ul. Bagienną, która obecnie kończy się węzłem w rejonie katowickiej dzielnicy Szopienice. Nieco dalej, na planowanym węźle Janów, trasa ma się rozdzielać w kierunkach: Jaworzna oraz południowych dzielnic Sosnowca.
Budowa pierwszego odcinka od węzła Janów w Mysłowicach do węzła Jęzor przy granicy Sosnowca z Jaworznem mogłaby się rozpocząć w 2019 roku. Wiadomo już, że na odcinku od ul. Obrzeżnej Zachodniej w Mysłowicach do nowego węzła Jęzor w Sosnowcu DTŚ Wschód będzie jednojezdniowa.
Taki ruch jest tutaj generowany, że wystarczy jedna jezdnia. Budowa takiej drogi jest tańsza. Wiele dróg ekspresowych w Polsce również jest jednojezdniowyc i są to drogi bezpieczne - mówi prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.
Wycenioną na 300 mln zł inwestycję wpisano do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Plany budowy sprawdzały nasze reporterki Katarzyna Ziółkowska-Dąbek i Jolanta Skwaradowska