Inwestycja w Gliwicach obejmuje modernizację budynku dworca i stacji. Od piątku pasażerowie mogą korzystać z odnowionej hali głównej, gdzie znajdują się kasy, miejsca do siedzenia i punkt informacyjny. Z myślą o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich, część okienek kasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny system informacji pasażerskiej.
W budynku dworca znalazło się też miejsce na tzw. halę PKS i prowadzący do niej łącznik. Obecnie prace przeniosły się do części administracyjnej budynku. Prowadzona jest również adaptacja w lokalach komercyjnych zlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.
Dostępne dla podróżnych są już trzy zmodernizowane perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. W ramach inwestycji zamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie oraz informacja dynamiczna dla podróżnych. Końcowe prace trwają przy czwartym peronie, który powinien być gotowy w sierpniu tego roku. Dojście do peronów umożliwia już tunel łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji na ulicę Tarnogórską.
Ekipy wykonawcy kończą prace związane z uruchomieniem schodów ruchomych, wind i drugiego tunelu. Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują także przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziom drgań i hałasu na stacji.
Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. oraz PKP PLK S.A. Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksu podróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r.