Dzień rodzinny Fiata

i

Autor: Karol Świerkot, ESKAINFO Dzień rodzinny Fiata

Fiat Tychy: Panda wraca na produkcję? Dzień rodzinny bez niespodzianek

2015-09-12 15:40

Przed miesiącem pojawiły się spekulacje, że produkcja nowego fiata pandy mogłaby wrócić z Włoch do tyskiej fabryki Fiata. Tak ważne decyzje często były ogłaszane oficjalnie podczas Dnia Rodzinnego. Niestety nie tym razem. 

Pogłoski o powrocie produkcji fiata pandy do tyskiej pojawiły się przed miesiącem, niestety nie mają potwierdzenia. Podczas dnia rodzinnego w fabryce, zarząd zdementował te pogłoski. Jednak Antoni Greń, dyrekotr tyskiej faryki, zaznaczył, że Boże Narodzenie może być okresem, kiedy pojawią się jakieś nowe informacje dotyczące produkcji nowego modelu w Tychach. 

Jak na razie jednak, więcej jest złych wiadomości niż dobrych, bowiem ford K w Tychach będzie produkowany jeszcze tylko na początku 2016 roku. To znaczy, że fabryka będzie musiała ograniczyć produkcję. Jak narazie zarząd stanowczo zaprzeczył, aby miało się to przełożyć na zwolnienia załogi. Ale na pewno oznacza to koniec pracujących sobót, a tym samym mniejsze zarobki dla pracowników. 

Przeniesienie Pandy do Włoch

Decyzja o przeniesieniu produkcji nowego fiata pandy z Tychów do Włoch zapadła w 2010 roku, jednak na kondycji tyskiego zakładu odbiła się 3 lata później. Na początku 2013 roku fabryka przeszła z trzyzmianowego na dwuzmianowy system pracy, a wypowiedzenia otrzymało 1,5 tys. pracowników. 

Dzień rodzinny

Dzień rodzinny to coroczne święto organizowane przez zarząd fabryki dla pracowników Fiata w Tychach. Impreza to okazja, aby pokazać rodzinom miejsce pracy. W sobotę dla pracowników zagrał zespół Akurat i Blue Caffe, a pokaz tańca zaprezentował Stefano Terrazzino. Można było zwiedzić również linię produkcyjną zakładu, gdzie produkowane są m.in., fiaty 500 oraz lancie ypsilon. 

Tegoroczny Dzień Rodzinny w tyskim zakładzie  ma wydźwięk  szczególny zarówno dla fabryki jak i jej kooperantów. - Już 40 lat w polskiej gospodarce funkcjonuje ten jeden z najlepszych zakładów przemysłu samochodowego w świecie, który zaczynał pisać swój „życiorys”  od produkcji Fiata 126p - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik tyskiego Fiata. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki