- Południowa część Katowic to jedno z nielicznych dziś miejsc w Polsce, posiadających tak znakomite warunki do realizowania inwestycji komercyjnej: bardzo niski wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową (224 mkw. na 1000 mieszkańców, przy średniej krajowej dla dużych miast ok. 1000 mkw.). Drugi element to wysoka siła nabywcza - 121 proc. średniej krajowej - mówi Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
Galeria Echo w Katowicach: Na południu miasta brakuje takiego obiektu?
Obiekt powstanie w południowej części Katowic, przy ul. Tadeusza Kościuszki - jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta, trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys. samochodów na godzinę. Przed powstaniem konceptu centrum, potencjał jego lokalizacji został dokładnie przeanalizowany. Inwestor zlecił m.in. badania instytutowi badawczemu GfK Polonia, które potwierdziły atuty południowej części Katowic.
- Dziś zakupy to za mało. Współcześni konsumenci oczekują znacznie więcej niż tylko możliwości zrobienia zakupów. Chcą lepiej zagospodarowanej przestrzeni i lepiej zagospodarowanego czasu. I coraz większe znaczenie ma nie to, co mogą kupić, ale w jakim stylu. Dlatego w naszym projekcie postawiliśmy na trzy główne cechy: różnorodną ofertę, komfort i przyjazność – dodaje Marcin Materny.
Galeria Echo Katowice stanie na działce o powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na 3 poziomach. Program galerii oprócz sklepów i punktów usługowych najbardziej znanych sieci i supermarketu, zakłada także 7-salowe kino, klub bilardowy, strefę zabaw dla dzieci, korty do squasha i badmintona, restauracje z tarasami, a także centrum medyczne. Całość uzupełni plac zewnętrzny z miejscami do odpoczynku, skate parkiem, a zimą z lodowiskiem.
Kolejna galeria w Katowicach? Mieszkańcy są sceptyczni
Ale budowa kolejnego wielkopowierzchniowego sklepu w Katowicach nie wszystkim się podoba. Mieszkańcy uważają że, inwestycja dobije lokalny biznes, a miasto nie potrzebuje kolejnej galerii handlowej. Pod petycją do prezydenta Marcina Krupy w tej sprawie podpisało się 500 osób. Z kolei facebookowy profil "NIE dla kolejnej galerii handlowej w Katowicach" polubiło 3,5 tys. osób.