Gigantyczne korki

Jak ominąć korki na DK86 i nie spóźnić się do pracy? GZM radzi...gdzie zostawić auto

W poniedziałek, 26 września rozpoczął się remont jednej z najbardziej ruchliwych tras w Polsce. Na DK86 rozpoczęła się wymiana nawierzchni, a kierowcy stoją w kilku kilometrowych korkach. Po godzinie 7., zator sięga nawet 6 kilometrów! GZM przedstawił alternatywne połączenia z Zagłębia do stolicy metropolii.

Mieszkańcy Sosnowca próbują dojechać do Katowic. Więcej niż 20km/h tutaj nie pojedziecie

Trasa S86 Sosnowiec - Katowice

Remont nawierzchni i zawężenie drogi do dwóch wąskich pasów ruchu spowodowały, że od poniedziałku na trasie S 86 z Sosnowca do Katowic tworzą się gigantyczne korki. W godzinach szczytu trasę z Sosnowca do Katowic można pokonać w ślimaczym tempie. Przejazd 5 kilometrów w ponad godzinę daje średnią niższą niż szybki marsz człowieka. We wtorek korek o godz. 9.30 korek jest nieco mniejszy - ma 4 km długości. Tempo jazdy się nie zmieniło.

- Myślałam, że po poniedziałkowym armagedonie, dzisiaj będzie nieco lepiej. Ale nie! Jechałam ponad godzinę. Nie chcę nawet myśleć, co się stanie, gdy dojdzie do jakiejś stłuczki. Wtedy utkniemy w korku na pół dnia - skarży się pani Wiola, która każdego dnia dojeżdża do pracy z Dąbrowy Górniczej do Katowic.

Utrudnienia drogowe na S86

Remont pasów lewych i środkowych na obu jezdniach powinien zostać zrealizowany do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego. W tym etapie użytkownicy drogi również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. GDDKiA przewiduje, że zakończenie remontu tego odcinka powinno nastąpić do 15 listopada br.

W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak deszcz, ujemna temperatura czy silny wiatr przekraczający 16 m/s, terminy realizacji remontów mogą ulec zmianie. Te zjawiska mogą wpłynąć na harmonogram wykonania niektórych prac - w szczególności ułożenia nowej nawierzchni jezdni.

Remont trasy z Sosnowca do Katowic

Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników.

Jeszcze w poniedziałek Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia poinformowała w mediach społecznościowych jak z „łatwością” ominąć korki na S86. Wystarczy skorzystać z dojazdu szynowym transportem – tramwajem lub pociągiem. Jest tylko jeden drobny szczegół, żeby to zrobić trzeba dojechać do Sosnowca.

Niestety w Sosnowcu nie znajdziemy centrum przesiadkowego, w którym moglibyśmy zostawić samochód.

GZM także nie wyjaśnia, gdzie kierowcy chcący skorzystać z alternatywnego połączenia – nie mieszkający w Sosnowcu – mogą zostawić swoje samochody.

GZM daje wskazówki dojazdu do Katowic 

Zarząd GZM wyjaśnia, że jeśli przesiądziemy się do środków transportu zbiorowego, to wtedy kierowcy będą mieli zapewnioną swobodę poruszania się po drogach Metropolii. - Im więcej osób przesiądzie się do pociągów, tramwajów, autobusów, tym mniej samochodów będzie na drodze, a tym samym: mniejsze będą korki, więc ci, których praca wymaga nieustannego przemieszczania się, będą mieli możliwość swobodnej podróży po GZM – czytamy we wpisie w mediach społecznościowych fanpage’u Transport GZM.

Tramwajarze sparaliżowali Warszawę. Gigantyczne korki przez remonty i budowy
Sonda
Jak często podróżujesz komunikacją miejską?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki