Aż 7 popularnych banków nieprawidłowo informowało o opłatach. Będą rekompensaty dla klientów

i

Autor: Pixabay Aż 7 popularnych banków nieprawidłowo informowało o opłatach. Będą rekompensaty dla klientów

Klienci znów wprowadzeni w błąd! Aż 7 popularnych banków nieprawidłowo informowało o opłatach. Będą rekompensaty!

2018-07-27 19:28

UOKiK prowadzi aż 7 postępowań dotyczących informowania klientów o podwyżkach w opłatach na nośniku, który nie jest trwały. Sprawa dotyczy następujących banków: Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao SA, i Plus Bank.

Podnosiły opłaty za prowadzenie kont i inne usługi, a informowały o tym jedynie za pomocą bankowości elektronicznej, przez co klient, który nie zaglądał przez dłuższy czas na swoje elektroniczne konto mógł być zaskoczony - takie praktyki zakwestionował UOKiK, w efekcie banki zobowiązały się wypłacić Klientom rekompensaty w różnej formie.

Sprawa dotyczy aż 7 placówek. To Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao SA, i Plus Bank. Banki mogą zmieniać warunki umów z klientami, ale pod pewnymi warunkami:

"Po pierwsze, umowa musi określać kiedy i w jakich sytuacjach może do tego dojść, np. zmiana wskaźnika inflacji. Po drugie, bank musi wskazać konsumentowi podstawę prawną, czyli konkretny punkt w umowie, i przywołać sytuacje, na podstawie których wprowadza podwyżkę. Po trzecie – informacje od banku, nowe regulaminy, tabele opłat, muszą zostać udostępnione na trwałym nośniku. Jest nim np. list w formie tradycyjnej lub elektronicznej, informacja zapisana na nośniku USB, CD, a także e-mail, o ile zawiera w sobie wszystkie niezbędne dane" - czytamy w komunikacie.

Zobacz też: Jeden gol zadecydował. Górnik przegrał z AS Trenczyn 0:1 [ZDJĘCIA z meczu]

Jesteś klientem poniższych banków? Sprawdź, na co możesz m.in. liczyć:

Alior Bank (w tym klienci T-Mobile Usługi Bankowe i przejętego przez Alior Bank – Banku BPH): rozliczy się z opłat i prowizji za lata 2014-2016, a także nie będzie pobierał opłat za wznowienie naklejki zbliżeniowej przez 36 miesięcy. Niektórzy klienci będą mogli wybrać brak opłat przez miesiąc za: za kartę debetową lub za wypłatę z bankomatów z konta Freemium, lub za kartę kredytową, lub obniżenie oprocentowania salda limitu odnawialnego.

Bank Millennium – w ciągu roku wdroży zmiany, dzięki którym zastosuje się to wymogów trwałego nośnika. To pierwszy bank, który zaproponował, że zastosuje konkretne rozwiązanie. Millennium rozliczy się z nadpłat za kartę i zaproponuje darmowe przelewy natychmiastowe przez miesiąc.

BZ WBK – klienci otrzymają od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rekompensaty za podwyższenie opłat lub wprowadzenia prowizji, bez konieczności zawierania aneksu. 

Deutsche Bank – rozliczy się z opłat i prowizji. Niektórzy klienci będą mogli za darmo przez miesiąc wypłacać gotówkę z bankomatów.

Idea Bank – odda klientom nadpłaty oraz zaoferuje miesięczną lokatę z oprocentowaniem 3 proc. Ponadto przez rok nie będzie podwyższał opłat za prowadzenie rachunków oraz kartę debetową.

Pekao SA – rozliczy się z konsumentami oraz przez 3 miesiące bank zaoferuje za darmo: polecenia zapłaty, zlecenia stałe, przelewy w oddziałach.

Plus Bank - rozliczy się z opłat i prowizji, a klienci przez 2 miesiące będą mogli za darmo wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą i korzystać z usługi Cash Back.

Zobacz też: W wyniku pomyłki... uznano go za zmarłego! Stracił pracę, nie miał żadnych praw. Teraz "wrócił do życia" [TO WIDEO]​

ZOBACZ TO WIDEO: 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki