Ścieżki okalające Pogorię III i IV to bardzo popularne trasy rowerowych przejażdżek, biegów i spacerów. Jeziora rozdziela jednak towarowa linia kolejowa. Żeby szybko i najkrótszą drogą przemieścić się między nimi, trzeba pokonać nasyp i tory. Wkrótce to się zmieni. Jeszcze pod koniec tego roku powinny ruszyć prace, w efekcie których pod torowiskiem powstanie tunel.
- Ten tunel będziemy budować pod torami kolejowymi PKP. Połączy on nam Pogorię III i IV w miejscu najbardziej optymalnym. Ciąg pieszo-rowerowy będzie miał długość 14 metrów i 5 szerokości - powiedział nam Zbigniew Kubik z Referatu Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
W szczególnych przypadkach, tunel będzie mógł być wykorzystywany przez samochody służb ratowniczych.
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej ogłosił już przetarg na budowę tunelu. Jeszcze w tym roku powinien zostać wyłoniony wykonawca. Finał robót przewidziano na drugą połowę 2019 roku.
Szacunkowy koszt prac to 4 mln złotych.