Nie dla buspasa

i

Autor: www.pixabay.com Nie dla buspasa

Mieszkańcy Katowic i miast ościennych mówią stanowcze NIE! dla buspasa

2018-12-01 13:51

Urząd Miasta Katowice opublikował raport z konsultacji społecznych dotyczących testowanego buspasa na ul. Mikołowskiej w Katowicach. W badaniu ponad 80 % respondentów odpowiedziało, że nie zgadza się na wprowadzenie na stałe buspasa na ulicy Mikołowskiej na odcinku od ul. Poniatowskiego do ul. Słowackiego.  

Władze Katowic zdecydowały aby w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Katowicach we wrześniu tego roku przez tydzień testowany był buspas na ul. Mikołowskiej. Po teście urzędnicy zwrócili się do mieszkańców z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy buspas powinien pojawić się na stałe.  W badaniu ankietowym online, prowadzonym przez wydział komunikacji społecznej Urzędu Miasta Katowice, wzięło udział aż 4518 osób, z czego 80,3% stanowili mieszkańcy Katowic. 64% respondentów podróżowało w omawianym okresie ul. Mikołowską, jako kierowcy samochodu lub na rowerze, natomiast 26,8% respondentów zadeklarowało korzystanie ze  środków komunikacji publicznej w trakcie testów buspasa. Na ostateczne wyniki ankiety w przeważającym stopniu mieli wpływ kierowcy samochodów.
Na pytanie „czy popiera Pan/Pani wprowadzenie na stałe buspasa na ul. Mikołowskiej na odcinku od ul. Poniatowskiego do ul. Słowackiego” 17,1% respondentów opowiedziało się za takim rozwiązaniem (zsumowane odpowiedzi „tak” i „raczej tak”), a przeciwnego zdania było 80,9% ankietowanych (zsumowanie odpowiedzi „nie” i „raczej nie”). 
„Wszystkie informacje uzyskane od mieszkańców zostaną przez nas gruntownie przeanalizowane i wyciągniemy stosowne wnioski. Kwestia buspasów w mieście jest oczywiście wciąż otwarta. Będziemy na pewno typować kolejne miejsca, w których będzie można myśleć o wdrożeniu tego rozwiązania – oczywiście z uwzględnieniem informacji otrzymanych przez mieszkańców, bo mamy jasny sygnał, że będzie trzeba wprowadzić kilka modyfikacji – np. dot. oznakowania czy dostosowania infrastruktury – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice. - Warto też dodać, że w Katowicach podejmowane są działania systemowe w zakresie rozwoju transportu zrównoważonego – i finalizacja takich inwestycji, jak np. budowa centrów przesiadkowych czy przebudowa dwóch węzłów DK 81, pozytywnie wpłynie także na polepszenie płynności ruchu na buspasach „– dodaje rzecznik katowickiego magistratu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki