Naprawmyto.pl to proste narzędzie do naprawiania miasta. Mieszkaniec – poprzez stronę internetową lub aplikację na smartfona - zgłasza problem zaznaczając miejsce zdarzenia na mapie. Alerty można zgłaszać zarówno przez stronę internetową www.katowice.naprawmyto.pl jak i przez aplikacje mobilne na systemy Android i iOS.
Mieszkaniec wybiera jedną z możliwych kategorii z zakresu: infrastruktury, przyrody i bezpieczeństwa lub kategorię „inne”. Dodaje opis i zdjęcie. Służby miejskie wyjaśniają problem i zajmują się jego rozwiązaniem. Jeśli z jakiegoś powodu się to nie uda, mieszkaniec również zostanie o tym poinformowany.
Uszkodzony chodnik, niedziałające oświetlenie, zniszczona zieleń. Zgłoś to!
Zanim serwis został udostępniony mieszkańcom, kilka tygodni trwały jego testy, a adres strony znała kilkunastoosobowa grupa testerów. W tym czasie zgłoszonych zostało blisko 150 spraw, z których ponad siedemdziesiąt zostało naprawionych, a kolejne są w trakcie naprawy. Mieszkańcy zgłaszali m.in. uszkodzone chodniki, niedziałające oświetlenie, zaśmiecone tereny, porzucone pojazdy czy zniszczoną zieleń. Zakład Zieleni Miejskiej wymienił m.in. zdewastowaną barierkę na Rynku, a MZUiM uzupełnił brakujące kostki chodnikowe przy ul. Św. Jana.
6-miesięczna dziewczynka zmarła w łóżeczku. Jej rodzice w tym czasie pili alkohol!
Naprawmyto.pl jest jednym z elementów projektu KATOobywatel, realizowanego przez Urząd Miasta w Katowicach. Do tej pory w ramach Naprawmyto.pl w całej Polsce udało się rozwiązać prawie 24 tysiące spraw. Wśród miast, które korzystają z tej formy współpracy z mieszkańcami, są m.in. Lublin, Gdynia i Dąbrowa Górnicza. Teraz do sieci dołączają Katowice.
Dowiedzcie się więcej z materiału Joanny Łukawskiej, reporterki RADIA ESKA