Testy przeprowadzono już w 34 urzędach gmin i miast w całym kraju. Dzięki wprowadzeniu e-dowodu komunikacja mieszkańca z samorządowcami ma być łatwiejsza. Urzędnicy sprawdzali więc wszystkie procedury związane z nowym dowodem, czyli takie jak składanie wniosku o jego wydanie i samo otrzymanie e-dowodu, a także sprawy związane z użyciem dowodu osobistego z warstwą elektroniczną - informuje se.pl.
O nowe dowody będzie można się ubiegać od 4 marca 2019 roku - od tego dnia będzie można złożyć wniosek o dowód ze specjalną warstwą elektroniczną. Co ważne, dotychczasowe dokumenty zachowają ważność. Nowe dowody będą stopniowo zastępować dotychczasowe dowody - w miarę ich naturalnego procesu wymiany (np. z powodu końca ważności dotychczasowego dokumentu czy jego utraty).
>>> Zniszczyli plac zabaw dla niepełnosprawnych dzieci. Prezydent Sosnowca: Szukam tych "dzbanów"!
Jak będzie wyglądał nowy dowód? Na awersie nowego dowodu osobistego znajdą się imię, nazwisko, data urodzenia, płeć i obywatelstwo jego posiadacza. Oprócz tego widnieć będzie na nim numer dowodu osobistego, termin ważności i numer CAN (który zapewnia nawiązanie bezpiecznego połączenia pomiędzy warstwą elektroniczną dowodu osobistego a urządzeniem lub systemem teleinformatycznym, za pośrednictwem czytnika kart). Rewers dokumentu będzie zawierał numer PESEL, miejsce urodzenia i nazwisko rodowe posiadacza, a także imiona jego rodziców. Zamieszczona zostanie też data wydania dokumentu, organ wydający i numer dowodu - informuje Ministerstwo Cyfryzacji.