Polecany artykuł:
PKM zamówił 49 autobusów o długości 12 metrów i 29 autobusów o długości 18 metrów. Mają być napędzane silnikami diesela oraz silnikami hybrydowymi. Wszystkie muszą być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i spełniać wyśrubowane wymogi ekologiczne oraz posiadać bogate wyposażenie.
- Na pewno nie będą gorsze od tych zakupionych przed rokiem. Wszystkie mają być wyposażone w klimatyzację, gniazda do ładowania telefonów czy laptopów, informacje pasażerską, oraz w WI-FI - wymienia Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM Sosnowiec.
Pierwsza partia autobusów do zajezdni PKM-u może trafić już w grudniu tego roku, kolejne mają być dostarczane systematycznie w ciągu 9 kolejnych miesięcy. Spółka nie podaje na razie kwoty jaką chce przeznaczyć na zakup, ta ma być ujawniona dopiero po otwarciu kopert z ofertami. Na ich składanie wykonawcy mają czas do 25 kwietnia.
Autostrada A1 Pyrzowice - Częstochowa będzie gotowa za 3 lata
Mimo że przetarg został podzielony na cztery zadania, to oferenci muszą zobowiązać się do dostarczenia całego taboru. Ma to ułatwić unifikacje pojazdów na potrzeby PKM-u Sosnowiec.
Nowe autobusy mają zastąpić te z lat 1998-2004, czyli najstarsze, które wchodzą w skład taboru PKM-u. W stu procentach obłożą 26 linii, które wskazali mieszkańcy w przeprowadzonej ankiecie. Dodatkowe mają być skierowane na kursy nocne i weekendowe.
Ale cała inwestycja ma pewien haczyk, część pieniędzy na zakup autobusów ma pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, jeśli PKM nie wygra konkursu, pieniędzy może nie dostać, a jak przyznaje dyrektor, spółka nie udźwignie inwestycji własnymi siłami.