To, że postęp technologiczny zrewolucjonizował przemysł i niemal każdą dziedzinę naszej egzystencji dziś nie ulega najmniejszej wątpliwości. Ale warto zapytać, jak zmieniła się sama praca i zadania związane z jej planowaniem, a nie same procesy technologiczne. Jednym słowem - jak wykorzystujemy zdobycze techniki do organizacji pracy i działalności koncepcyjnej?
Warto przypomnieć pewien obrazek z telewizji czy prasy z lat 90. ubiegłego stulecia, kiedy każda oferta pracy na wyższym, decyzyjnym stanowisku w korporacji zachęcała potencjalnego kandydata pagerem, a następnie pierwszymi telefonami komórkowymi, jakże ułomnymi w zestawieniu z obecnym sprzętem.
Jeszcze niedawno elektronika była środkiem wspomagającym komunikację międzyludzką, która miała i tak za zadanie zapewnić nie alternatywy kanał wymiany informacji, ale narzędzie służące ostatecznie do spotkania ludzi zainteresowanych daną propozycją. Mało kto trzy dekady temu wyobrażał sobie, że kwestie związane z pracą, biznesem, nauką czy sprawami urzędowymi załatwimy zdalnie. Dziś to normalne - nawet większość urzędów miejskich pozwala na umówienie się na wizytę w urzędzie w konkretnej sprawie na określoną godzinę i dzień.
Przykładowe aplikacje do planowania zadań na smartfony
Od kiedy pojawiły się smartfony, zaczęły wspomagać nasze codzienne obowiązki przez wprowadzenie zaawansowanego terminarza z przypomnieniami - to, co dziś uważamy za oczywiste, towarzyszy nam w zasadzie od około 20 lat. Współcześnie niezbędne aplikacje, które bezpłatnie wspomogą naszą pracę, to przede wszystkim:
-
Kalendarz Google, który integruje się z innymi usługami tej firmy i wspomaga nas w zarządzaniu korespondencją, spotkaniami i przypomnieniami,
-
Google Keep, czyli rozbudowane notatki, które automatycznie synchronizują się z naszym kontem Google - możemy wprowadzać notatki pismem ręcznym, klawiaturą komputera czy smartfonu, a w końcu używając notatek głosowych,
-
Microsoft To-Do: lista zadań, która pozwala planować poszczególne dni nie tylko w obszarze życia zawodowego, ale i prywatnego - aplikacja synchronizuje dane pomiędzy telefonem a komputerem, pozwala na udostępnianie list znajomym i dzielenie dużych zadań na mniejsze części, ustala terminy i przypomnienia, pozwala na dodawanie rozbudowanych notatek do zadań, integruje się z programem Outlook (podobnie jak Google Keep z Gmailem),
-
Pracuj.pl: aplikacja, dzięki której utworzymy swój profil dostępny dla profesjonalnych rekruterów oraz będziemy otrzymywali powiadomienia w przypadku interesujących nas ofert pracy z danego regionu.
Artykuł sponsorowany