W piątek 26 kwietnia od samego rana kierowcy stoją w korkach. Kierujący mają póki co powody do narzekania.
- Z tego miejsca chciałem serdecznie podziękować za to, że przez te prace i równoczesne przy węźle Armii krajowej i Kościuszki mój dojazd do i z pracy wydłuży się o ponad godzinę. Południowe dzielnice Katowic zostają odcięte od płynnego dojazdu do centrum. Brawo wy - pisze jeden z użytkowników na grupie Informacje Drogowe Śląsk i okolice.
- Ktoś się jeszcze temu dziwi ? Tzw. "władze" Katowic od dawna mają to tam, gdzie można pana majstra w d**ę pocałować. Niekompetencja poganiana głupotą ... Do tego zamknięta droga na Larysz. Chyba czas się przesiąść na elektrorowerki - wtóruje drugi.
Przypomnijmy, że w związku z "największą inwestycją drogową Katowic" ograniczenie w ruchu będzie polegało na tymczasowym zawężeniu szybkich pasów ruchu ul. Pszczyńskiej na jezdni zachodniej (w kierunku na Tychy) i wschodniej (w kierunku na Sosnowiec). Jak zapowiadają przedstawiciele Konsorcjum NDI, wykonawcy inwestycji, każdorazowo zawężenia będą wprowadzane tylko przy aktualnie budowanej przewiązce i następnie przesuwać się będą na kolejną. Prace przy budowie przewiązek, zgodnie z planami, mają być realizowane: od 26 do 30 kwietnia - przewiązka na wysokości ul. Kolistej, od 6 do 8 maja - przewiązka na wysokości ul. Górniczego Stanu, od 9 do 11 maja - przewiązka w pobliżu węzła z autostradą A4.
30 propozycji na majówkę! Sprawdź, co warto zobaczyć w woj. śląskim! [ZDJĘCIA]
- Prace przy utworzeniu przewiązek odbywają się w ramach przebudowy węzła DK 81 / DK 86. Po ich zakończeniu, w połowie maja, zostaną wprowadzone zapowiadane przez nas wcześniej duże zmiany w organizacji ruchu obejmujące m.in. dwustronne zawężenie ul. Pszczyńskiej oraz zamknięcie zjazdu z autostrady A4 w kierunku na Tychy (DK 86) – mówi Maciej Stachura, naczelnik wydziału komunikacji społecznej Urzędu Miasta Katowice.
- W ramach przebudowy powstaną bezkolizyjne wjazdy i zjazdy z ul. Pszczyńskiej (DK86) w ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) – oraz analogicznie w drugą stronę, dzięki czemu ruch tranzytowy zostanie oddzielony od wewnątrzmiejskiego, co zapewni znaczące zwiększenie płynności ruchu. Korzyści dla mieszkańców to przede wszystkim zaoszczędzony czas oraz mniejsza emisja spalin i hałasu - dodaje Maciej Stachura.
Przebudowa węzła DK81/86 na wysokości Giszowca to największa inwestycja drogowa w Katowicach od 13 lat. Jej koszt wynosi 247,5 mln zł, z czego aż 210 mln zł – to pozyskane przez Miasto Katowice dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace przy przebudowie węzła potrwają dwa lata, a pierwsze udogodnienia dla mieszkańców zostaną wprowadzone za rok, gdy do użytku zostaną oddane pierwsze bezkolizyjne połączenia.