Dowiedz się, jak działać, gdy atakują cię oszuści
Jak najszybciej poinformuj o tym fachowców z CERT Polska. Trzeba działać szybko, informuj nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu wykrycia incydentu. Czas reakcji na zgłoszenie jest bardzo ważny i może wpłynąć na rozwiązanie problemu i uchronienie innych od skutecznego ataku. Jak powiadamiać? Najlepiej użyć w swoim telefonie funkcji "przekaż" albo "udostępnij" i przesyłając treść otrzymanej wiadomości na numer 799-448-084. Trafi ona do analityków CERT Polska, którzy zdecydują o dopisaniu podejrzanej domeny do listy ostrzeżeń. CERT Polska pracuje 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Więcej dowiesz się na stronie: https://incydent.cert.pl/#!/lang=pl
Próby wyłudzenia pieniędzy na Śląsku
We wtorek, 17 października, 22-letnia kobieta przez messengera otrzymała prośbę od „swojego” chłopaka o przesłanie kodu BLIK. Bez chwili zastanowienia przesłała – i tym samym straciła ponad 2 tys. zł. Także 17 października 93-letnia kobieta odebrała telefon od „lekarza”. Informował o ciężkim stanie córki. Mężczyźnie "potrzebne" było 70 tys. zł. Staruszka nie miała takich pieniędzy, ale wydała 14 tys. około 30-letniej kobiecie. Policja prowadzi już dochodzenia w obu sprawach - poinformowała na swojej stronie internetowej Komenda Miejska Policji w Gliwicach.