Jak powiedział portalowi katowice.gazeta.pl Grzegorz Przybyłek, właściciel firmy Carbo-Stal, która zajmuje się rozbiórką wieżowca, zakończyła się też rozbiórka pomieszczeń technicznych, gdzie znajdowały się urządzenia windowe.
W czerwcu na plac budowy przyjedzie specjalny dźwig typu żuraw, za pomocą którego zdemontowane zostaną klatki schodowe, strop budynku, i stalowa konstrukcja nośna.
Budynek byłej DOKP ma 18 kondygnacji o łącznej wysokości aż 90 metrów. Jego konstrukcja jest stalowa, co ułatwia rozbiórkę. Budynek Dyrekcji Kolei Państwowych w Katowicach został oddany do użytku w 1974 roku. Mieściły się tu .in. Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, Sektor Przewozów Towarowych PKP, Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Międzyzakładowy Związek Zawodowy Rewidentów Taboru a ostatnio Związek Zawodowy Kolejarzy Śląskich.
Początkowo budynek miał zostać tylko przebudowany, a obok planowano wybudować drugi biurowiec o wysokości 125 m, ale ostatecznie w 2013 r. budynek został sprzedany za 29 mln zł. 13 marca 2014 uzyskano zgodę na wyburzenie budynku