Po 23 latach dobiega końca produkcja samochodów osobowych w Gliwicach. We wtorek, 30 listopada, z linii montażowej gliwickiej fabryki Opla zjedzie ostatni egzemplarz Astry. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, wygaszanie produkcji w należącej do koncernu Stellantis fabryce rozpocznie się jeszcze w tym tygodniu.
Opel Astra produkowany był w gliwickiej fabryce od 1998 r. Przez 23 latach w Gliwicach montowane były Astry wszystkich kolejnych generacji. Produkcja najnowszego modelu - piątej generacji - ruszyła w 2015 roku, a rok później, fabrykę opuściło rekordowe 201 tys. egzemplarzy Astry. W kolejnych latach produkcja stopniowo malała, by w 2020 r. osiągnąć jedynie 46 tys. sztuk. Do początku października fabryka w Gliwicach wyprodukowała łącznie ok. 2,75 mln samochodów.
Nowy model Opla Astry szóstej generacji będzie już montowany w Niemczech, w fabryce Opla w Ruesselsheim koło Frankfurtu nad Menem. O przeniesieniu produkcji zdecydował francuski koncern PSA (który w 2017 r. odkupił Opla od General Motor) jeszcze przed fuzją z Fiatem i stworzeniem koncernu Stellantis.
Wygaszenie produkcji Opla Astry w Polsce oznacza koniec produkcji samochodów osobowych w fabryce w Gliwicach. Na razie nie wiadomo co stanie się z gliwickimi zakładami. Być może część obiektów zostanie przystosowana do potrzeb nowej fabryki dużych samochodów dostawczych, którą 2 lata temu zaczął budować w pobliżu zamykanej fabryki koncern PSA.
Polecany artykuł: