Polecany artykuł:
- SOR BNG CNG to auto wyróżniające się wyglądem. Autobus gazowy oprócz klasycznego garba z butlami na gaz na dachu posiada także dwa poziomy dachu. Do napędu krótkiej wersji zastosowano silnik gazowy marki FPT o pojemności 7,9 L. Generuje on 210 KM (150 kW) mocy i 750 Nm momentu obrotowego. Dla magazynowania CNG wykorzystano kompozytowe zbiorniki CNG o pojemności łącznej 1280 L (4 x 315 L). Dzięki temu możliwe jest zmagazynowanie ok. 250 m3 (190 kg) sprężonego gazu ziemnego. Taki zapas paliwa powinien wystarczyć na pokonanie ok. 350 – 400 kilometrów – mówi Filip Murgas Business Director SOR Libchavy spol. s r. o.
Zakup autobusów to częścią planu PKM Tychy, który zakłada do 2024 roku wyeliminowanie z floty pojazdów z silnikami zasilanymi olejem napędowym. Oznacza to, że 100% autobusów zasilanych będzie napędem gazowym.
Zobacz też: Dąbrowa Górnicza: Stracili w pożarze cały dobytek! Możesz im pomóc
- Zakup taboru współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach dużego projektu pn. „Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całość obejmuje kompleksową przebudowę zajezdni, zakup 61 pojazdów komunikacji miejskiej oraz 2 pojazdów serwisowych i będzie kosztowała według szacunków ponad 160 milionów złotych – mówi Michał Kasperczyk Rzecznik Prasowy PKM Tychy.
Zobacz TO WIDEO: