Czy o renomie stołecznej sceny trzeba kogoś przekonywać? Opera Narodowa kultywuje w Teatrze Wielkim z górą dwustuletnie tradycje, wystawiając arcydzieła kompozytorów polskich i światową klasykę. Bilet do Teatru Wielkiego-Opery Narodowej to wysmakowany prezent.
Monumentalny, neoklasycystyczny gmach warszawskiego Teatru Wielkiego-Opery Narodowej zna każdy. Teatr zbombardowany i w ogromnej mierze zniszczony w 1939 roku, rozpoczęto odbudowywać na początku lat 50., prace trwały blisko 15 lat. Huczne i wzruszające otwarcie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w 1965 roku uświetniła premiera spektaklu Straszny dwór Stanisława Moniuszki. Widownia sceny głównej zapełniona była do ostatniego miejsca, a ma ich ponad tysiąc osiemset.
To już niepisana tradycja, że bilety na spektakle rozchodzą się w mgnieniu oka, ale nawet wyświetlająca się na stronie TW-ON informacja o braku ich dostępności nie zniechęci przecież prawdziwych entuzjastów sztuki. Zawsze można jeszcze „zapolować” na miejscówki.
Jeszcze w grudniu można zobaczyć tryptyk baletowy zatytułowany Bolero+, wypełniony w całości pracami Krzysztofa Pastora. To dwa jego hity: Moving Rooms i Bolero oraz nowość – balet Kilar Concerto, wywodzący się z jego wcześniejszych szkiców choreograficznych do wybranych części Koncertu na fortepian i orkiestrę Wojciecha Kilara.
Są też bilety na Chorus Opera spektakl operowy w dwóch częściach – to wybór scen chóralnych we włoskich, francuskich, niemieckich i polskich wersjach językowych z napisami. W programie Bizet, Leoncavallo, Mascagni, Moniuszko, Orff, Penderecki, Puccini, Szymanowski, Verdi, Wagner. Wieczór rozpoczyna słynna scena O Fortuna z kantaty scenicznej Carminy Burana Carla Orffa. Wielki finał należy do Stanisława Moniuszki i jego zamaszystego mazura ze Strasznego dworu i przesłania: kochajmy się!
W Chorus Opera zachwyca nie tylko chór, wspaniałe się także sceniczne efekty wizualne. Za inscenizację odpowiedzialny jest fiński reżyser Jere Erkkilä, za scenografię i kostiumy – Anna Kontek, która do tej premiery przygotowała ponad pięćset efektownych kostiumów. Choreografię do licznych scen tanecznych ułożyła Ilona Molka. Całości towarzyszą projekcje Ewy Krasuckiej, które razem z reżyserią świateł tworzą oddziałujące na wyobraźnię, niezapomniane wizualne widowisko.

i
Bilet na spektakl, który nierzadko jest wydarzeniem sezonu, to piękny prezent dla osoby bliskiej sercu. Jeśli nie wiemy, co wybrać, idealnym rozwiązaniem będzie teatralna karta przedpłacona. To elegancki kartonik z pięknym logo TWON, jakim jest kwadryga Apollina. Rzeźba przedstawiająca greckiego boga powożącego czterokonnym rydwanem od 2002 roku zdobi fasadę Teatru.
Obdarowany takim prezentem sam będzie mógł wybrać spektakl z bogatego repertuaru.
Dzięki teatralnej karcie przedpłaconej zaoszczędzić można czas i pieniądze. Zapłacimy nią w kasie i online za bilety oraz produkty dostępne w Butiku stacjonarnym i internetowym. Można też ją zasilić nowymi środkami w dowolnej chwili. Karta ułatwi zwrot środków w przypadku odwołania wydarzenia. Właśnie na kartę otrzymujemy zwrot za niewykorzystane bilety – a jest to możliwe nawet dzień przed wydarzeniem.
Jeśli wciąż zastanawiacie się nad idealnym prezentem, skierujcie myśli w stronę Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Jeśli marzycie o artystycznej uczcie, zaspokoicie apetyt na sztukę.
Przy pisaniu artykułu wykorzystano materiały dostępne na stronie: teatrwielki.pl