Smart Kids Planet wróciło po dwóch latach nieobecności w Warszawie. Centrum Mądrej Zabawy, powstało z myślą o dzieciach w wieku 0-10 lat. Swój nowy dom znalazło w Fabryce Norblina. Na 1600m2 mieści się 9 stref, wypełnionych dokładnie przemyślanymi atrakcjami, mającymi rozwijać kompetencje przyszłości oraz dobre nawyki u dzieci. Całość, nie tylko dostarcza masę radości najmłodszym, ale również rozwija je i uczy. Ten wyjątkowy projekt, został w całości zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce, w oparciu o światowy trend edutainment, czyli edukację poprzez rozrywkę.
Smart Kids Planet stworzyło dwóch ojców, Adam Kowalczyk i Karol Gaweł. Obaj mają dzieci i przez lata szukali dla nich ciekawej i mądrej rozrywki. Bez skutku. Dlatego poczuliśmy ogromną potrzebę stworzenia miejsca dla swoich dzieci i dla siebie, jako rodziców. Wiedzieliśmy czego potrzeba naszym maluchom i zależało nam by mogły czerpać z zabawy maksimum radości i frajdy. Wiemy, że jest tu wielu rodziców, którzy podobnie jak my, potrzebują czegoś więcej dla swoich dzieci niż tylko ich zmęczenia. Chcemy inwestować w ich przyszłość, ekscytację nauką i wpływać na ich rozwój, nawet w formie swobodnej zabawy. Dlatego stworzyliśmy Smart Kids Planet - mówi pomysłodawca i współwłaściciel Smart Kids Planet, Adam Kowalczyk, tata Leona i Blanki.
Od pomysłu, do czynu - tak powstało Centrum Mądrej Zabawy - mówi Karol Gaweł, Prezes Smart Kids Planet, tata Leny i Neli. Wchodzimy właśnie w nowy rozdział, swoiste Smart Kids Planet 2.0, ale jeszcze lepsze, ciekawsze i piękniejsze. Po 5 miesiącach budowy w którą było zaangażowanych wiele osób, otwieramy swoje drzwi dla małych i dużych odwiedzających. To ekscytujące, bo jesteśmy bardzo stęsknieni za odgłosami radości naszych Małych Odkrywców w Smart Kids Planet! Ponadto przygotowaliśmy dla nich coś EXTRA! Dzięki naszym Partnerom stworzyliśmy trzy nowe strefy i mamy poczucie, że one dopełniają atrakcyjność Centrum!
Smart Kids Planet nawiązało współpracę z trzema wyjątkowymi Partnerami, którzy za cel stawiają sobie szerzenie wiedzy o ekologii, zdrowym trybie życia i nowych technologiach. Allegro, Biedronka i Komputronik, to odpowiedzialne społecznie, ceniące mądrą rozrywkę i edukację, firmy. Chcemy promować nową jakość zabawy, to jest naturalny kierunek na całym świecie, a co za tym idzie, naturalny również dla nas. - mówi Adam Kowalczyk i dodaje: Nowe Smart Kids Planet jest jeszcze bardziej SMART, a partnerzy pozwolili zrealizować nam marzenia o wyjątkowych strefach pełnych innowacyjności i wiedzy - Zgranej Paczki z Allegro, Fantazjuj z Komputronik oraz Strefy Mądrych Zakupów z Biedronką. Nowe przestrzenie powstały, aby rozwijać u najmłodszych kompetencje przyszłości, uczyć współpracy, zapoznawać z najnowszymi technologiami i kształtować dobre nawyki.
Strefa Zgranej Paczki
Strefą, na którą dzieci natkną się chwilę po wejściu, z lewej strony, jest Strefa Zgranej Paczki - nowa przestrzeń, której partnerem jest Fundacja Allegro All for Planet. Dzieci rozwiną tu umiejętności współpracy i logicznego myślenia, będą też kształtować dobre nawyki w życiu codziennym. Fundacja Allegro poprzez tę współpracę angażuje się w edukację dzieci w zakresie recyklingu, upcyklingu i ekologii. To wyjątkowe miejsce, w którym odwiedzający Centrum uczą się poprzez zabawę, jak nadawać i odbierać paczki oraz dlaczego dostawy do automatów paczkowych mniej oddziałują na środowisko, niż inne sposoby dostarczania przesyłek. Strefa Zgranej Paczki to skomplikowany technicznie projekt pełen atrakcyjnych interaktywnych urządzeń, jak podwieszany taśmociąg czy poczta pneumatyczna. Aktywności w strefie Zgranej Paczki składają się z kilku etapów, co zapewnia wiele godzin zabawy we współpracy z innymi dziećmi.
Fundacja Allegro stawia na innowacyjne rozwiązania, również w obszarze edukacji. Chcemy aktywnie uwrażliwiać dzieci w świadomych wyborach konsumenckich i ich wpływie na nasze otoczenie. W Strefie Zgranej Paczki inspirowaliśmy się takimi światowymi trendami jak edutainment oraz role-playing czyli nauka przez wchodzenie w role. Wierzymy, że dzięki temu setki dzieci odwiedzających Centrum Mądrej Zabawy, będą przeżywać wyjątkową przygodę - mówi Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG z Allegro.
Strefa Mądrych Zakupów
Nowym Partnerem Smart Kids Planet została sieć Biedronka. Największa sieć handlowa w Polsce zaangażowała się w rozwój Smart Kids Planet, tworząc 3 nowe strefy - Mądrych Zakupów, Jabłkowego Sadu oraz Segregowania. Najmłodsi będą mogli się w nich uczyć odpowiedzialnych i ekologicznych postaw społecznych, takich jak ograniczanie marnowania żywności, właściwego segregowania odpadów, a także podstaw przedsiębiorczości w trakcie zabawy w sklep. W przestrzeni zaaranżowanej na wzór sali sprzedaży typowej Biedronki, najmłodsi, wyposażeni w specjalne akcesoria, odgrywają role klientów robiących zdrowe zakupy zgodnie z przygotowaną listą, obsługi sklepu m.in. odpowiedzialnej za stoisko z wypiekiem pieczywa czy kasjerów skanujących produkty i przyjmujących należność w specjalnej walucie – Smart Złotówkach. Kolorowa przestrzeń zapewnia małym odkrywcom ogrom wrażeń. Dzieci mogą współpracować w grupie i ćwiczyć logiczne myślenie. Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych najmłodszych oraz edukacja matematyczna poprzez zabawę, ma być dla nich ciekawą przygodą, która z pewnością zaowocuje w przyszłości. Współpraca Biedronki ze Smart Kids Planet odpowiada na ogromną w ostatnich latach potrzebę czerpania wiedzy ekologicznej i żywieniowej, podanej dzieciom w mądry i ciekawy sposób.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na współpracę ze Smart Kids Planet? Ponieważ przyświecają nam te same wartości. Sieć sklepów Biedronka angażuje się w wiele inicjatyw, które mają walor edukacyjny, jak na przykład nasze akcje lojalnościowe z udziałem uwielbianych gangów maskotek. To dla nas bardzo ważne, by od najmłodszych lat wspierać rozwój intelektualny dzieci, a najlepiej, kiedy edukacja to również dobra i mądra zabawa. Łączymy nasze siły, by pokazać, jak zdrowo i mądrze się odżywiać, jak nasze codzienne zachowania mogą wpływać na ekologię, ale też chcemy nauczyć najmłodszych podstaw przedsiębiorczości. Wierzymy, że udało nam się stworzyć wspaniałą przestrzeń, która jest świetnym miejscem do rozwijania i ćwiczenia tych właśnie aspektów, a przy okazji zapewnia dużo niezapomnianych wrażeń i wywołuje rumieńce ekscytacji – mówi Monika Bogusz, Menedżerka ds. Projektów Marketingowych w sieci Biedronka.
Wszystkie Bystrzaki, które odwiedzą biedronkową strefę w Smart Kids Planet, dowiedzą się, jak ważne są zdrowe posiłki. Dodatkowo w Strefie Jabłkowego Sadu poprzez doświadczanie poznają detale związane z procesem produkcji ekologicznej żywności i przeżyją niecodzienną przygodę w sadzie pełnym jabłek. Najmłodsi sprawdzą też, jaką drogę muszą przebyć owoce, aby pojawić się na półkach w sklepie, a także poznają proces produkcji ekologicznego soku. Natomiast w sekcji „Segreguj” przekonają się w praktyce, czym jest recykling i jak nadać zużytym odpadom nowe życie.
Strefa Fantazjuj
Ogromnym krokiem dla Centrum Mądrej Zabawy jest również współpraca z firmą Komputronik - odpowiedzialną społecznie i wpierającą działania na rzecz zmniejszenia wykluczenia cyfrowego dzieci i dorosłych. W strefie Fantazjuj dbamy o rozwój kompetencji cyfrowych i manualnych dzieci, oraz edukujemy w zakresie odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii. Nauka zdalna znacząco przyspieszyła nabycie umiejętności obsługi komputera przez najmłodszych, dlatego tak ważne jest by za odkrywaniem tego świata stała także wiedza oparta na głosie ekspertów. - mówi współtwórca i Prezes Smart Kids Planet, Karol Gaweł.
Komputronik został partnerem wyjątkowej strefy Fantazjuj, w której najmłodsi mogą przenieść się w cudowny i kolorowy świat. Współpraca ze Smart Kids Planet idealnie wpisuje się w nasze wartości: czerpanie radości z technologii i entuzjazm z korzystania z innowacyjnych narzędzi. Naszą misją jest budowanie bliskich relacji z klientami, edukowanie i pomaganie im. Dzięki obecności w Smart Kids Planet możemy to robić razem z najmłodszymi. - mówi Karolina Pietz Drapińska - Dyrektor Marketingu i PR Grupy Komputronik.
W tej strefie na wielkim ekranie w wyciemnionej sali multimedialnej dzieci mogą przeżyć niezapomnianą przygodę w wykreowanym przez siebie interaktywnym świecie. Projekcje miasta kosmicznych przestworzy ożywają dzięki rysunkom najmłodszych, które – po zeskanowaniu – pojawiają się na ekranie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Dodatkową atrakcję stanowi interakcja z wykreowanymi elementami, które, reagując na dotyk, rozpoczynają akrobacje na ekranie. Dzieci są zachwycone obserwując, jak stworzone przez nich elementy odbywają na ich oczach międzygalaktyczne podróże.
Co jeszcze ciekawego w Smart Kids Planet
Na miejscu znajdziemy nie tylko atrakcje dla dzieci, ale też 3 strefy do wypoczynku lub spokojnej pracy dla rodziców. Każdy może skorzystać z kawiarni, w której znajdują się nie tylko podstawowe produkty, jak kawa czy herbata ale też zdrowe koktajle i soki. Rodzice z dziećmi mogą zjeść posiłek ze specjalnie przygotowanego menu składającego się z ulubionych dań dzieci (tak, są rosół i pomidorowa!). Jeśli zabawa w Smart Kids Planet to za mało, można przedłużyć ją na kolejne godziny, robiąc zakupy w naszym sklepie, któremu przyświeca idea „Zabierz mądrą zabawę do domu”. Dostępne są mądre gry, ciekawe książki, ekologiczne ubrania i akcesoria dla dzieci oraz ich rodziców. Centrum Mądrej Zabawy będzie również miejscem programu zajęć popołudniowych, wśród których znajdą się m.in. przedsiębiorczość, joga, robotyka i mindfullness. Warsztaty dla dzieci rozpoczną się od 2 listopada.
Bilety i dojazd
Ceny wejściówek zależne są od dni i godzin. Najtańsze wejście do Centrum Mądrej Zabawy można zrealizować już za 29 złotych. Bilety są dostępne przez internet w promocyjnych cenach.
Ogromnym atutem Smart Kids Planet jest jego aktualna lokalizacja. Bieżący adres Smart Kids Planet w Fabryce Norblina, również zachęca do odwiedzin. W pobliżu są dwie stacje metra, przystanki tramwajowe oraz autobusowe. Z każdego miejsca w Warszawie można do nas dojechać w dogodny i szybki sposób.
Centrum jest otwarte 7 dni w tygodniu, w godzinach 9:00 - 20:00.
Źródło: materiały prasowe