Kategoria tzw. podgrzewaczy tytoniu (ang. „heated tobacco” lub „heat not burn”), określana jest jako nowatorskie wyroby tytoniowe, to dynamicznie rozwijający się obszar w branży tytoniowej, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Obecnie, udział tych produktów w rodzimym rynku, w całkowitej konsumpcji wyrobów tytoniowych, wynosi 10% i stale wzrasta.
- Polska jest strategicznym rynkiem dla koncernu Imperial Brands, którego częścią jest nasza spółka. Inwestujemy nie tylko w nowoczesne fabryki oraz globalne centra usług w Polsce, ale także w innowacyjny produkt, który spełni oczekiwania polskich konsumentów. Rozszerzenie naszego portfolio i wprowadzenie do oferty produktu z kategorii podgrzewanego tytoniu jako alternatywy dla tradycyjnych papierosów to jasny przekaz, że konsekwentnie i pewnie realizujemy globalną strategię zdrowszej przyszłości – mówi Andrzej Skowroński, Członek Zarządu, Dyrektor Rynku Polska w Imperial Tobacco Polska S.A.
Polska jako pierwszy kraj w regionie Europy Centralno-Wschodniej zaprezentuje konsumentom ulepszoną wersję urządzenia do podgrzewania tytoniu – PULZE 2.0. PULZE 2.0. opiera się na technologii podgrzewania tytoniu, według której zawartość wkładu podgrzewana jest do temperatury 315 lub 345°C, czyli o ponad 550°C mniej niż podczas spalania tradycyjnych papierosów. Dzięki temu emisja substancji toksycznych jest mniejsza o 96%. (wg badań własnych Imperial Brands na temat mniejszej szkodliwości wyrobów podgrzewających tytoń).
Po jednym ładowaniu, trwającym łącznie 85 minut, urządzenie pozwala na 25 kolejnych użyć po 5 minut każde, z dowolną liczbą zaciągnięć. Tym, co wyróżnia produkt Imperial Tobacco na rynku jest sposób podgrzewania tytoniu od wewnątrz, co skraca czas rozpoczęcia sesji do 20 sekund.
W Polsce dostępne są: urządzenie PULZE w trzech kolorach (głęboki brąz, miedziany i morski) oraz wkłady do podgrzewania iD w 10 wariantach smakowych (wkrótce dołączą do portfolio 2 kolejne). Dystrybucja odbywa się stopniowo - produkty można kupić m.in. w najpopularniejszych sieciach typu convenience, na stacjach benzynowych, w punktach oferujących prasę oraz specjalistycznych sklepach sprzedających wyroby tytoniowe.
Produkt przeznaczony jest tylko dla osób dorosłych.