Lasy pokrywają 31 proc. globalnej powierzchni lądowej i mają bardzo istotne znaczenie dla życia na Ziemi. Jako zielone płuca naszej planety wpływają na jakość powietrza w atmosferze. Jednocześnie ściółka leśna magazynuje i oczyszcza 75 proc. wody słodkiej na świecie. Lasy stanowią źródło utrzymania dla ponad 1,6 miliarda ludzi, a 80 proc. wszystkich zwierząt lądowych i roślin zamieszkuje te tereny. Nienaruszone lasy oraz naturalne ekosystemy są ważne dla zapewnienia różnorodności biologicznej, stanowią podstawę zaopatrzenia w żywność oraz wpływają na zachowanie zdrowia. Drzewa magazynują również dwutlenek węgla - gaz cieplarniany, co ma kluczowe znaczenie w ograniczaniu zmiany klimatu.
Jako świadoma organizacja, Lidl Polska bierze odpowiedzialność, nie tylko za aspekt biznesowy działań, ale również za wielowymiarowe i zrównoważone funkcjonowanie w otoczeniu. Komfort dokonywania zakupów przez klientów, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów, atrakcyjne warunki pracy jak i oparte na zaufaniu relacje z partnerami biznesowymi to podstawa codziennej działalności. Wartości te są określone w Zasadach Korporacyjnych oraz w Kodeksie Postępowania (Code of Conduct).
Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl Polska nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. W tym roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. W 2021 roku sieć wprowadziła politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów, która ma na celu zapobieganie wylesiania, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.
- W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy zwolennikami stosowania prostych rozwiązań. Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.