Glenfiddich

i

Autor: Materiały prasowe Glenfiddich

Wyjątkowa premiera na zimę

2022-11-05 12:10

Glenfiddich, najbardziej nagradzana na świecie szkocka whisky typu single malt1, odsłania Time Reimagined – kolekcję 50, 40 i 30-letnich whisky, które dumnie łączą przeszłość z teraźniejszością. Glenfiddich zapowiada kolekcję Time Reimagined. Ten niezwykły zbiór wiekowych i ekskluzywnych whisky typu single malt stanowi najlepszą z możliwych ekspresję czasu, a zarazem doskonałą reprezentację charakterystycznego stylu destylarni Glenfiddich. Każda whisky powstała wskutek powolnego upływu czasu, a prezentuje się w wyjątkowym opakowaniu, które jest dziełem sztuki wykonanym na specjalne zamówienie.

Kolekcja Time Reimagined składa się z trzech nadzwyczajnych whisky typu single malt, a każda z nich zdołała uchwycić kawałek historii. Whisky dojrzewały przez dekady, rozwijając rzadko spotykane bogactwo i głębię smaku. Najrzadszym okazem tej wysoce pożądanej kolekcji jest whisky 50 Year Old, dzięki której udało się w zachwycający sposób uchwycić czas równoległy (Simultaneous Time). Złożone, występujące równolegle warunki i efekty znacząco wpłynęły na jakość tego wytwornego trunku. Z kolei 40 Year Old reprezentuje kumulatywność czasu (Cumulative Time) – zawiera różne warstwy nagromadzonych aromatów dzięki procesowi starzenia i mieszania kilku rodzajów whisky z poprzednich edycji, w beczkach po różnych trunkach (vatting), którego pionierem jest marka Glenfiddich. Dopełnieniem kolekcji jest whisky 30 Year Old, będąca ucieleśnieniem zawieszonego czasu (Suspended Time). Chodzi o ten moment, gdy Malt Master (Mistrz Destylacji) podejmuje decyzję o zakończeniu procesu starzenia whisky, bo destylat jest już wystarczająco dojrzały.

Wszystko zaczęło się w latach 60., gdy za sterami było jedynie trzech malt masterów, cierpliwie doglądających niezwykłego procesu zachodzącego w bezcennych beczkach. Kilkadziesiąt lat później, leżakujące destylaty dotarły do kresu swojej dojrzałości i były już gotowe, by ujrzeć światło dzienne.

Efektowne opakowanie zewnętrzne stworzone dla wszystkich trzech whisky wizualnie dekonstruuje i wciela w życie wspomniane reprezentacje czasu w spektakularnej formie. Opakowanie opowiada historię każdego czasu dzięki nieszablonowej, rewolucyjnej technice designu. Stanowi ono idealny kontrapunkt dla spokojnego procesu dojrzewania przez dziesięciolecia w Speyside w Szkocji.

Glenfiddich 50 Year Old zawiera w sobie whisky pochodzące z trzech różnych beczek z dębu amerykańskiego, wykorzystywanych już wcześniej do leżakowania trunków, z których wszystkie dojrzewały w tej samej destylarni, zanim połączono je na okres dwóch lat w jednej dębowej beczce. W ramach tej edycji ukaże się tylko 220 karafek trunku, co czyni z niego niezwykle rzadką i pożądaną pozycję dla kolekcjonerów. Na dojrzewanie whisky w beczce ma wpływ wiele czynników, między innymi warunki klimatyczne: ciśnienie powietrza, temperatura i wilgotność. Charakter procesu maturacji zmienia się wraz z tymi warunkami. W gorące lato proces dojrzewania nabiera tempa, zaś w chłodne zimy zwalnia, znacząco wpływając na efekt końcowy. Warunki klimatyczne są wyjątkowe dla każdej pory dnia i daty, nie da się ich odtworzyć. Kierunek rozwoju dębowego drewna wraz z warunkami pogodowymi wspólnie kształtują przyszły, wyjątkowy smak whisky. Opakowanie zewnętrzne to sposób na artystyczne przedstawienie danych pogodowych, które przyczyniły się do powstania tej niezwykłej whisky.

Manuel Jiménez García, architekt oprogramowania, zapisał dane meteorologiczne w formie algorytmu i wygenerował specjalny język zapisu, dzięki któremu można było odtworzyć i wcielić w życie każdą sekundę z każdego dnia i każdego miesiąca z tych minionych 50 lat.

40 Year Old

Glenfiddich 40 Year Old to wybitny i wyjątkowy przykład szczególnego procesu starzenia i mieszania kilku rodzajów whisky w beczkach po różnych trunkach, z wykorzystaniem destylatów z minionych edycji. Poprzednie whisky są za każdym razem przenoszone do dębowych beczek wybranych do każdej kolejnej edycji. Glenfiddich to jedyna destylarnia, która korzysta z tego procesu, dzięki któremu smaki i aromaty kumulują się w czasie, a trunki zyskują bardziej złożone noty tastingowe. Whisky 40 Year Old składa się z warstw smakowych, które przechodzą jedna w drugą, co zostało oddane także w designie jej opakowania zewnętrznego nawiązującego do procesu metamorfizmu geologicznego. Butelka została umieszczona w olśniewającej rzeźbie – pojemniku wykonanym z materiału kompozytowego o bardzo indywidualnych cechach, dzięki czemu każda sztuka whisky jest totalnym unikatem. Wyżłobienia wykonane w tworzywie odsłaniają przepływające przez nie, przenikające się żyły, z których każda jest zupełnie inna i wyjątkowa. W ten sposób powstało spektakularne naczynie, które ucieleśnia istotę ewolucji, procesu przeistaczania się jednej rzeczy w inną.

Dzięki Glenfiddich 30 Year Old opowiadamy historię o tej chwili, gdy Brian Kinsman, Malt Master Glenfiddich, podjął decyzję, by zakończyć proces starzenia whisky i ją zabutelkować. W ten sposób trunek został uchwycony na zawsze w tej formie, którą osiągnął w konkretnym momencie w czasie. Opakowanie zewnętrzne nawiązuje do chwili podjęcia decyzji dzięki poruszającym się wstęgom, tak jakby każda z nich została zamrożona w czasie, by stworzyć eleganckie okna odsłaniające królewską butelkę znajdującą się w środku. Dzięki dynamicznym liniom i złożonej strukturze projektu można ulec iluzji, że butelka jest zawieszona w powietrzu.

Brian Kinsman, Glenfiddich Malt Master, tak komentuje kolekcję: “Gdy rozmawiamy o procesie produkcji whisky, często wspominamy o roli malt mastera, który odpowiada za to, by odnaleźć kompromis między smakiem whisky a intensywnością aromatu dębowej beczki. Jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że każda beczka i każda butelka jest zupełnie wyjątkowa za sprawą czasu dojrzewania. Zarówno natura jak i czas odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu smaku whisky, a kolekcją Glenfiddich Time Reimagined oddajemy hołd temu procesowi i wykwintnemu trunkowi, który dzięki niemu powstaje.”

Claudia Falcone, Glenfiddich Global Brand Director, dodaje: “William Grant, wizjoner i założyciel destylarni Glenfiddich, marzył o tym, by stworzyć najsmaczniejszą whisky w dolinie. Trzy nowe trunki doskonale pokazują to, do czego aspirował. Dzięki kolekcji Time Reimagined udało się nawiązać do jego ducha indywidualizmu, a zarazem uchwycić ten ulotny moment, w którym przeszłość i teraźniejszość stają się jednością. Wybitna jakość trunków z tej kolekcji zainspirowała designerów do stworzenia wyjątkowych opakowań, które w piękny sposób opowiadają historię o whisky typu single malt, a także o nieprzewidywalności natury i czasu”.

Źródło: materiały prasowe

Glenfiddich

i

Autor: Materiały prasowe Glenfiddich
Awantura o wózki w tramwajach we Wrocławiu. Zaczęło się od tego wypadku! MPK pokazało nagranie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki