Kluczowymi elementami kolekcji są fasony jeansów Aiden dla mężczyzn i Daisy dla kobiet. Aiden charakteryzuje się oversize’owym krojem i obniżonym krokiem. Wersja Daisy jest natomiast nisko osadzona na biodrach i ma szeroką nogawkę. Oba kroje czerpią z dziedzictwa stylu preppy marki TOMMY JEANS, któremu dodają nieco współczesnego charakteru. Niezależnie od tego, czy mowa o spodniach baggy, klasycznie prostych nogawkach, mikrospódniczkach czy bomberkach – szeroka oferta denimowych ubrań odgrywa główną rolę w kolekcji. Jeansowe projekty zostały uzupełnione m.in. o wiatrówkę Chicago, koszulki w pasy, szorty i koszulki oraz błyszczące kurtki bomberki i bluzy.
Zobacz także: Kiedy wybudzamy pelargonie po zimie? Ogrodnicy radzą, jak przygotować kwiaty balkonowe, by kwitły całe lato
Tłem kampanii są kadry z Nowego Jorku, które oddają charakter tego miasta. Projekty zostały zaprezentowane przez rodowitych nowojorczyków. Fotografie podkreślają stylowe zderzenie estetyk preppy lat 90. i współczesnego hip-hopu. Fotografie Nicka van Tiema powstały na boiskach do koszykówki, w skateparkach, pralniach, na osiedlach i przed sklepami spożywczymi. Miejscach, które jednoznacznie kojarzą się z Nowym Jorkiem.
Linia Denim Progressed jest dostępna na tommy.com i w wybranych sklepach TOMMY JEANS na całym świecie.