H&M znowu zamyka swoje sklepy. Tym razem zlikwidują 27 placówek
Szwedzki gigant odzieżowy stał się niemalże symbolem zmian na rynku i serii zamknięć. H&M już w 2020 roku rozpoczął proces likwidacji swoich sklepów. Zamykane był lokalizacje w Niemczech oraz w Hiszpanii. Włodarze marki stawiają obecnie przede wszystkim na sprzedaż online, a nierentowne i drogie w utrzymaniu sklepy stacjonarne są regularnie zamykany. Tym razem ogłoszono, że kolejne zamknięcia dotyczyć będą sklepów w Hiszpanii. Kierownictwo sieci odzieżowej H&M osiągnęło porozumienie ze związkami zawodowymi w sprawie zamknięcia dokumentacji dotyczącej regulacji zatrudnienia, którą negocjowały od tygodni. Restrukturyzacja pociągnie za sobą zwolnienia 521 osób, choć zgodnie z podpisanym porozumieniem związkowcy zgodzili się na możliwość przeniesienia 120 z nich do wolnych stanowisk w innych sklepach. Zwolnione osoby otrzymają między innymi premię uzależnioną od stażu pracy w firmie, wynoszącą od 2500 do 4500 euro, według źródeł zaznajomionych z negocjacjami. Według doniesień hiszpańskich mediów w sumie zamkniętych zostanie 27 sklepów, w tym 3 w Katalonii.
- H&M i przedstawiciele pracowników osiągnęli zadowalające obie strony porozumienie w sprawie procedury zwolnień grupowych, która obejmuje zamknięcie 27 sklepów w Hiszpanii – podała firma w oświadczeniu.
H&M zamyka swoje wszystkie sklepy w Kolumbii?
Od pewnego czasu w mediach krążyła również informacja jakoby H&M całkowicie wycofywał się z rynku kolumbijskiego i zamykał wszystkie sklepy w tym kraju. Pogłoski te okazały się jednak nieprawdziwe. Włodarze H&M zapowiedzieli, że sieć nie ma w planach likwidacji sklepów w Kolumbii. H&M skupia się na zamykaniu nierentownych placówek i rozwoju sprzedaży online, która z oczywistych względów w Kolumbii nie jest tak bardzo rozwinięta.