H&M zmienia swój asortyment. Już nie sklep z ubraniami, a drogeria?
Szwedzki gigant odzieżowy zmienia swój profil i od pewnego czasu przekształca format zakupów. Pandemia pokazała, że głównym kanałem sprzedaży dla modowych sklepów staje się internet. Cały czas rośnie popularność zakupów online, co w połączeniu z kryzysem ekonomicznym sprawiło, że wiele sklepów z ubraniami oraz butami zaczęło zamykać swoje stacjonarne placówki. Taką decyzję podjął między innymi Foot Locker oraz H&M. Ten drugi już od 3 lat regularnie zamyka wybrane sklepy w całym Europie. Kilka dni temu informowaliśmy, że w 2023 H&M planuje likwidacje 100 sklepów głównie w Niemczech. Jak się jednak okazuje zamykanie sklepów nie musi oznaczać początku końca marki. Sieć rozpoczęła właśnie nowy projekt, który zakłada otwieranie stacjonarnych sklepów w formacie drogerii. Pierwszy sklep H&M Beauty działa od 4 maja w Norwegii w Oslo, a już 25 maja ma zastać otwarta kolejna placówka. H&M Beauty ma oferować szeroki wybór znanych kosmetyków. Można tam kupić między innymi produkty kultowej marki Huda Beauty. Sklepy w tym formacie mają powstawać blisko klasycznych placówek H&M, ale mają być traktowane jako osobne lokalizacje. W półkach pojawią się kosmetyki znanych marek, w tym produkty Smashboxa, czy marki Origins.
H&M zamyka swoje sklepy w galeriach handlowych. Co z placówkami w Polsce?
H&M już od pewnego czasu zmniejsza liczbę swoich sklepów. W 2023 roku zamkniętych ma zostać około 100 placówek, głównie w Niemczech. Obecnie nie ma informacji dotyczących sklepów w Polsce. Można przypuszczać, że H&M w naszym kraju są bezpiecznie. Marka odnotowała bowiem w 2022 niewielki zysk sprzedażowy. Sprzedaż szwedzkiego giganta za 2022 rok w naszym kraju wyniosła 1 615 mln koron szwedzkich, czyli o 2 proc. więcej rok do roku.