Kosmetyczny gigant zamyka fabrykę w Polsce. Szykują się duże zwolnienia
Marka Oriflame przez długie lata święciła w Polsce triumfy. Obok marki Avon to właśnie Oriflame była najpopularniejszą firmą oferującą kosmetyki sprzedawane przez konsultantki. Kobiety przeglądały katalogi kosmetyków i zamawiały u koleżanek wybrane produkty. Marka Oriflame nadal funkcjonuje i nie zamierza zaprzestać sprzedaży. Zmieniają się jednak modele sprzedażowei decyzje biznesowe. Według medialnych doniesień już wkrótce polska fabryka Oriflame w Warszawie przestanie funkcjonować fabryka CETES w warszawskim Ursusie ma zostać zamknięta w ciągu najbliższych dwóch lat. Produkcja kosmetyków Oriflame ma być realizowana w innych europejskich fabrykach w tym we Francji. Według informacji przekazywanych przez firmę taka decyzja ma pozwolić na podniesienie jakości produktów oraz skrócenie czasu ich wprowadzania na rynek. Warszawska fabryka Oriflame działała od 1995 roku i przez wiele lat była synonimem nowoczesności. Prezes Oriflame Group Anna Malmhake tłumaczy, że wszelkiego rodzaju zmiany w modelach biznesowych są konieczne wobec tego, jak zmienia się branża beauty. Obecne wymagania konsumentów sprawiają, że firmy kosmetyczne muszą być innowacyjnie, a sprzedawane kosmetyki atrakcyjne cenowo. Dodatkowo na decyzję zamknięcia polskiej fabryki wpłynęły coraz wyższe koszty energii oraz pracy w naszym kraju.
Czy to koniec kosmetyków Oriflame w Polsce?
Plany dotyczące zamknięcia fabryki w Ursusie nie mają mieć wpływu na sprzedaż. Marka nie zamierza wycofywać się z polskiego rynku. Według informacji Rzeczpospolitej Oriflame planuje rozwój działalności w naszym kraju oraz dalszą, intensywną sprzedaż swoich kosmetyków. Decyzja o zamknięciu fabryki może skutkować grupowymi zwolnieniami. Pracę straci nawet 400 osób zatrudnionych w zakładzie. Jednak jak zapowiada Oriflame zwalniani pracownicy otrzymają potrzebne wsparcie. W komunikacie marki podkreślono, że pracownicy dostaną odprawy przekraczające wymagania prawne oraz inne formy wsparcia. Jak informowała Gazeta Wyborcza w lipcu 2024 na gruntach obecnej fabryki Oriflame planowana jest budowa kompleksu mieszkaniowego.
Wyniki sprzedażowe Oriflame
Szwedzka marka Oriflame istnieje na rynku od wielu lat. Podobnie jak wiele marek z branży firma zmaga się z problemami finansowymi w ostatnim czasie. Według raportu Oriflame sprzedaż marki w trzecim kwartale 2024 spadła o 19 proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 6,9 mln euro, co jest również znaczącym spadkiem względem wcześniejszych wyników.