Ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97 proc. Polaków (badanie Biostat dla marki Kasia, marzec 2022). 70 proc. badanych deklaruje, że przygotowuje je samodzielnie. Co więcej, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60 proc. ankietowanych mężczyzn przyznało, że piecze na Wielkanoc! A ile ciast pojawia się w naszych domach na święta? Także w tym zakresie wyniki badania wskazują, że uwielbiamy wielkanocne słodkości – respondenci najczęściej wskazywali (ponad 56 proc.), że podają na stół minimum 3 ciasta. Co ważne, w opinii większości ankietowanych (73,8 proc.), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym.
Zobacz także: Mężczyźni spod tych znaków zodiaku mają największe poczucie humoru. Uwielbiają żarty i dowcipy
Jedną z ciekawych tendencji jest coraz większy udział ciast wegańskich w świątecznym menu. Już niemal 1/3 konsumentów w wieku 30-39 lat przygotowuje ciasta powstałe wyłącznie na bazie składników pochodzenia roślinnego.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Kasia, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie przepisy od znajomych i rodziny (68,2 proc.) oraz z te z kulinarnych portali internetowych (59,8 proc.). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów.
Konsumenci chcą więc korzystać ze sprawdzonych przepisów, by mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki. Z pomocą jak zawsze przychodzi „Kasia” z oferty Upfield, światowego lidera żywności pochodzenia roślinnego – marka numer 1 do pieczenia. Doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. Występuje w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów i jest wzbogacana witaminami A i D.