Inflacja, a marki beauty
Wysoka, stale rosnąca inflacja to zmora dla nie tylko dla biznesu, ale przede wszystkim samych konsumentów. Wysokie koszty zakupu produktów codziennej potrzeby mogłyby sugerować, że marki beauty, szczególnie te z segmentu luksusowego również będą musiały zacisnąć pasa i dopasować się do panujących na rynku warunków. Jednak okazuje się, że konsumenci nadal chcą dbać o swój wygląd, traktując go jako inwestycję, a wiele marek kosmetycznych (jak np. lider beauty-tech FOREO) odnotowują znaczny wzrost zainteresowania ich produktami, podczas gdy inne branże walczą z ciągłym spadkiem. „Podobnie jak wiele marek kosmetycznych, podczas Covid odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania naszymi produktami, zarówno za pośrednictwem naszej własnej witryny foreo.com, jak i witryn naszych partnerów - mówi Vladimir Cuturilo, General Manager FOREO na Europę Wschodnią. Teraz gdy jesteśmy świadkami powrotu do zakupów stacjonarnych, również obserwujemy wysoki traffic, który stoi w opozycji do trendów inflacyjnych. Powodem takiej sytuacji może być reedukacja kosztów – cenę urządzenia FOREO można porównać z dwoma zabiegami w gabinecie kosmetologicznym. Gdy budżety domowe stają się coraz bardziej napięte, a konsumentom w dalszym ciągu zależy na profesjonalnej i bezpiecznej pielęgnacji szukają długoterminowo bardziej ekonomicznych rozwiązań. I choć jednorazowy koszt zakupu jest wysoki, wielu konsumentów traktuje go jako inwestycję.
Indeks czerwonej szminki
Kategoria beauty przeciwstawiała się prawom recesji znacznie wcześniej, wykazując znaczny wzrost sprzedaży dzięki „indeksowi szminki”. Zjawisko to wielokrotnie dowiodło, że branża kosmetyczna jest odporna na krajowe i globalne problemy gospodarcze. Przeprowadzono wiele badań nad psychologią stojącą za efektem szminki, które udowadniały, że mimo recesji stale zwiększa się chęć kobiet do zakupu produktów kosmetycznych, kosztem innych produktów, takich jak elektronika czy sprzęt AGD. Powodem takich zachowań konsumenckich jest chęć utrzymania lub zwiększenia swojej atrakcyjności.
Większość konsumentów bez względu na sytuację ekonomiczną choć w jakimś stopniu chce utrzymać poziom dbania o siebie, który znali wcześniej. Bestsellerowe produkty do domowej pielęgnacji takie jak: UFO 2 FOREO, odnotowały wzrost sprzedaży podczas pandemii nie tylko z uwagi na brak możliwości skorzystania z usług w salonach kosmetycznych, ale także dzięki organicznym treściom w mediach społecznościowych, które stały się wiralami na szybko rozwijającej się platformie TikTok.
Pielęgnacyjny trend
Trendy branży kosmetycznej skłaniają się ku pielęgnacji skóry. Firmy kosmetyczne inwestują w tę kategorię, ponieważ według szacunków w 2021r. wygenerowały one aż 136 miliardów dolarów przychodów. Produkty do pielęgnacji skóry to sposób na spędzanie przyjemnego czasu w domowym spa, co z kolei poprawia dobre samopoczucie. Podczas gdy tradycyjne firmy kosmetyczne inwestują w produkty do pielęgnacji skóry, aby nadążyć za zmieniającymi się trendami, FOREO nadal wyprzedza branżę, oferując te rozwiązania dla konsumentów już od niemal 10 lat. Nie tylko w dobie inflacji, ale również podczas niej.