H&M

i

Autor: Shutterstock

Kolejne zamknięcia

Znana sieciówka z ubraniami zamyka swoje sklepy. Zakupy robiły tam całe rodziny. Decyzja o zamknięciu padła nagle

2024-09-01 7:43

Już od kilku lat sieć H&M przeżywa lepsze i gorsze chwile. Marka zlikwidowała już setki sklepów. To nie koniec. Tym razem podjęto decyzję o likwidacji outletu. Grupa H&M podjęła decyzję o zamknięciu swoich sklepów działających w formacie outlet. Zarząd globalnego giganta podjął decyzję o całkowitej likwidacji tej marki. Powodem takiej decyzji ma być spadek zamożności klasy średniej i konieczność skupienia się na klientach premium.

Właściciel H&M zamyka swój outlet! Wszystkie sklepy do likwidacji

Branża odzieżowa przeżywa swój największy kryzys ostatnich lat. Coraz więcej znanych marek likwiduje sklepy i składa wnioski o upadłość. Problemy nie ominęły polskiego rynku, na którym również trwają zmiany i niektóre marki zostały zlikwidowane. Jedną z firm, która rozpoczęła masowe zamykanie sklepów był H&M. Szwedzki gigant odzieżowy przez ostatnie kilka lat zlikwidował setki swoich placówek. Teraz włodarze marki podjęli decyzję o zamknięciu kolejnej swojej marki. 

Internetowy outlet Afound zarządzany przez H&M Group zostanie zamknięty. Było to miejsce, w którym konsumenci mogli kupić ubrania i dodatki nawet o 70 proc. taniej. W asortymencie znajdowały się produkty marek premium takich jak Puma. Gucci, Adidas, a nawet Burberry. Marka działała na siedmiu rynkach europejskich: w Szwecji, Holandii, Niemczech, Austrii, Danii, Norwegii i Finlandii. Oficjalnie zamknięcie ma nastąpić jesienią bieżącego roku. H&M Group obiecało pomoc zwalnianym pracownikom w znalezieniu nowego zatrudnienia. 

- Oceniając obecną pozycję Afound, nie widzimy wystarczającego popytu, częściowo dlatego, że marki coraz częściej decydują się na wykorzystanie własnych kanałów sprzedaży w celu dalszego wzmacniania relacji z klientami. Doprowadziło to do trudnej, ale koniecznej decyzji o zamknięciu Afound -  powiedział szwedzki sprzedawca.

Włodarze Afound wskazują również na mocne zmiany w modelu konsumenckim. Spadek zamożności klasy średniej wymusza na markach koncentrację się na klientach premium. Dla H&M Group oznacza to zmianę priorytetów i inne modele sprzedażowe. 

QUIZ. Czy pokonasz swoją babcię. Tylko doświadczone kobiety zgarną maksymalną liczbę punków

Pytanie 1 z 10
Na początek coś łatwego. Czy podczas sprzątania można łączyć ze sobą ocet i sodą oczyszczoną?
Największy spektakl dronów w Polsce. Kilkaset dronów rozświetliło niebo nad Warszawą

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki