coca cola

i

Autor: Bru-nO/pixabay.com

Coca-Cola jest kobietą! 10 lat działań i 6 mln zaktywizowanych zawodowo kobiet na świecie

2021-03-10 16:50

Coca-Cola na całym świecie od lat wspiera kobiety, by te mogły uwalniać swój potencjał zawodowy. W 2010 roku w ramach swojej inicjatywy 5by20, Coca-Cola zobowiązała się do aktywizacji zawodowej 5 milionów kobiet w ciągu 10 lat. Cel ten nie tylko został osiągnięty, ale nawet przekroczony, bo w ramach programu swoją pozycję ekonomiczną umocniło aż 6 milionów kobiet, w tym 700 tys. z Polski.

Coca-Cola od lat dostrzega niezastąpioną rolę kobiet w rozwoju gospodarek i społeczności lokalnych. Praca kobiet ma znaczący wkład w PKB, są one motorem rozwijających się biznesów, a jednocześnie łączą wiele ról. Bez wiedzy ekonomicznej, znajomości narzędzi czy pomocy, np. mentora, często nie są one w stanie wykorzystać w pełni swojego potencjału zawodowego. To dlatego Coca-Cola postanowiła wesprzeć kobiety na całym świecie. Tak w 2010 r. powstała globalna strategia 5by20, zakładająca uwolnienie niewykorzystanego potencjału przynajmniej 5 mln kobiet w ciągu dekady. 5by20 to ambitna inicjatywa, której celem jest wsparcie przedsiębiorczych kobiet w tworzeniu nowych biznesów, udoskonalaniu tych już prowadzonych, rozwijaniu własnej kariery, przezwyciężaniu barier oraz zwiększaniu pewności siebie i wiary we własne możliwości. W ramach licznych, lokalnych akcji, kobiety z całego świata wzięły udział w bezpłatnych szkoleniach biznesowych, kursach finansowych i skorzystały z pomocy mentorów.

Coca-Cola wspiera i rozwija talenty kobiet również we własnej organizacji. Zgodnie z Zobowiązaniami Zrównoważonego Rozwoju ogłoszonymi przez spółki systemu Coca-Cola w Polsce, obie spółki dbają o to, aby kobiety pełniły kluczowe role w organizacji w równym stopniu, co mężczyźni. Już teraz stanowiska kierownicze w Coca-Cola Poland Services w 52 proc. piastują kobiety. Z kolei w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie w 12-osobowym Zespole Zarządzającym zasiada 5 kobiet, które odpowiadają za obszary takie jak: Sprzedaż, Zintegrowany Łańcuch Dostaw, Marketing, HR oraz Komunikacja Korporacyjna i Public Affairs. Co więcej, co trzecia zatrudniona kobieta w Coca-Cola HBC Polska zajmuje stanowisko kierownicze. Teraz jedna ze spółek systemu ogłasza kolejny ważny krok – od kwietnia 2021 rolę nowej Dyrektor Generalnej dla Polski i Krajów Bałtyckich w Coca-Cola Poland Services obejmie kobieta – Natalia Stroe. Natalia Stroe ma ponad siedemnastoletnie doświadczenie w firmach systemu Coca-Cola, gdzie zajmowała wysokie stanowiska kierownicze w marketingu i sprzedaży w różnych krajach Europy Południowo-Wschodniej. Z kolei od 2019 roku pełniła rolę Dyrektora Generalnego Czech i Słowacji. W każdej z ról osiągała doskonałe wyniki biznesowe.

- Polska to bardzo konkurencyjny rynek, a Coca-Cola ma tutaj wspaniały zespół, dlatego nie mogę się doczekać kolejnych wyzwań. Moja radość jest podwójna, bo właśnie świętujemy wspaniałe zwieńczenie naszej dziesięcioletniej pracy, dzięki której wspólnie uwolniliśmy potencjał zawodowy ponad 6 milionów kobiet na całym świecie. Coca-Cola jest firmą globalną, ale głęboko zakorzenioną w lokalnych społecznościach, którym służy i w których działa. Dlatego będziemy kontynuować nasze wysiłki w tym obszarze – mówi Natalia Stroe.

Źródło: materiały prasowe

Sensacyjne odkrycie pod ul. Grunwaldzką w Rzeszowie. Dawniej droga biegła inaczej!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki