Dla co czwartego Polaka wygląd jest jednym z najważniejszych elementów życia - tak wskazuje najnowsze badanie “Pewność siebie Polaków a medycyna estetyczna” firmy Galderma, przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z psycholog Marią Rotkiel. Wygląd z kolei ma bezpośredni związek z samooceną, która wpływa na każdy aspekt życia – uwarunkowania psychiczne i fizyczne, relacje z otoczeniem, najbliższymi, a także na nasz ogólny dobrostan. Kampania ma za zadanie uświadomić, że tolerancja to również wsparcie i akceptacja różnych wyborów w kwestii własnego poczucia wartości, również pod kątem decyzji o przeprowadzeniu zabiegów medycyny estetycznej, które wpływają także na nasze poczucie pewności siebie.
Mimo panujących stereotypów, nasi rodacy przyznają, że są szczęśliwi. Jak wynika z raportu, najważniejsza jest dla nas rodzina (82 proc.) oraz zdrowie (79 proc.), nieco mniejsze znaczenie mają natomiast związki i relacje damsko-męskie (53 proc.). Co ciekawe, ponad połowa z nas stawia swoje potrzeby na równi z potrzebami innych osób ze swojego otoczenia, z czego kobiety częściej niż mężczyźni deklarują, że najważniejsze są dla nich potrzeby ich bliskich. Badanie jednoznacznie wskazuje też, że niecała połowa (48 proc.) Polaków jest zadowolona ze swojego wyglądu, a przecież to właśnie on w bardzo dużym stopniu decyduje o naszym dobrym samopoczuciu. Tym bardziej, że aż 75 proc. z nas uważa, że wygląd bardzo pomaga w codziennym życiu, szczególnie podczas szukania partnera/partnerki, nawiązywania znajomości i w momencie starania się o upragnione stanowisko. Czymś, co zdecydowanie warto podkreślić jest fakt, że wygląd twarzy ma bardzo duże znaczenie i jest najważniejszy spośród całego ciała dla 81 proc. ankietowanych osób (89 proc. kobiet, 73 proc. mężczyzn), przy czym 27 proc. badanych zmieniłoby coś w niej, gdyby tylko miało taką możliwość.
W ostatnich latach możemy zaobserwować znaczny, bo aż 100 proc. wzrost zainteresowania medycyną estetyczną. 4 proc. respondentów przyznało, że poddało się różnym zabiegom, zbliżony odsetek (5 proc.) planuje skorzystać z nich w przeciągu najbliższych 3 miesięcy. Najczęściej wybieranym zabiegiem medycyny estetycznej jest redukcja zmarszczek toksyną botulinową/innymi metodami (30 proc.), co wynika zapewne z tego, że aż 53 proc. badanych negatywnie postrzega bowiem właśnie powstające zmarszczki, w tym tę odpowiedzialną za zły i zmęczony wyraz twarzy, tzw. “lwią zmarszczkę”. A przecież zabiegi ją niwelujące, wykonywane przez doświadczonych lekarzy medycyny estetycznej są zabiegiem skutecznym, a sam produkt ma wysoki produkt bezpieczeństwa.
- W naszym prawie brakuje jasnych uregulowań, co do zabiegów medycyny estetycznej. Kosmetolodzy często mają imponującą wiedzę, jednak studia medyczne to co innego – nawet najlepszy kosmetolog nie będzie miał takiej wiedzy na temat anatomii człowieka, jaką ma lekarz. Nie będzie wiedział chociażby, jak się zachować, kiedy nagle coś pójdzie nie tak i wystąpi nieprzewidziana reakcja u pacjenta. Zabieg nie polega na tylko na podaniu toksyny botulinowej w daną część twarzy. Lekarz musi uważać, aby nie podać go do naczynka i zaaplikować dokładnie w konkretnym miejscu. Palcami musi wybadać mięśnie i zdecydować, gdzie dokładnie zrobić zastrzyk, aby efekt był zgodny z oczekiwaniami pacjenta. Każdy ma inną siłę mięśni mimicznych, nie są też one symetryczne i to wszystko trzeba wziąć pod uwagę. Bardzo ważne jest właściwy wywiad z pacjentem przed zabiegiem oraz kontrola po jego wykonaniu. Często niestety sam obserwuje skutki niewłaściwego wykonania zabiegu przez osoby niekompetentne, w nieodpowiednich warunkach lub przy wykorzystaniu nieodpowiednich narzędzi - podkreśla lekarz Krzysztof Widerkiewicz.
Kampania “Twoja pewność siebie. Twoje zasady.” to ogólnopolska akcja edukacyjna zainicjowana przez firmę Galderma - największą na świecie, niezależną firmę dermatologiczną z innowacyjnym, opartym na badaniach klinicznych najwyższej jakości portfolio marek w obszarze medycyny estetycznej, produktów pielęgnacyjnych i leków na receptę. Tematem kampanii jest pewność siebie i sposoby, jak ją osiągnąć. Jej celem jest także zachęcenie Polaków do szukania własnej drogi na poprawę ogólnej samooceny - bo każdy z nas sam powinien decydować o tym, co sprawia, że ma wysokie poczucie własnej wartości. Misją kampanii jest “odczarowanie” medycyny estetycznej i pokazanie, że odpowiednio dobrane zabiegi wykonywane przez lekarza specjalistę, są bezpiecznym oraz skutecznym sposobem na poprawę dobrostanu psychicznego i zwiększenie pewności siebie.