Marka Monki zachęca wszystkich, by mówili to, co myślą, nie bali się podważać stereotypów dotyczących płci i nigdy nie przepraszali za to, że są sobą. Dlatego marka Monki i organizacja Plan International stworzyły cztery bluzy z limitowanej edycji zawierające takie stwierdzenia jak „If we don’t speak up, who will?“ (Jeśli my nie odważymy się przemówić, kto inny to zrobi?) oraz „My body isn’t political” (Moje ciało nie jest przedmiotem polityki). 20 proc. przychodów zostanie przekazanych na potrzeby kampanii Plan International #GirlsGetEqual, postulującej za siłą, wolnością i reprezentowaniem dziewcząt oraz młodych kobiet na całym świecie.
- Jako marka kierująca się celem, Monki pragnie umacniać kobiety całego świata, aby one mogły umacniać świat. Wraz z naszym partnerem, organizacją Plan International, i naszą silną społecznością, jesteśmy dumni z tego, że możemy kontynuować ważny dialog na temat równości płci podczas tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet – jak i każdego dnia! - mówi Jennie Dahlin Hanson, dyrektor zarządzająca Monki.
Zobacz również: Genialny sposób na czyste okna. Zrób to, a będą lśnić nawet wiosną
Wraz z organizacją Plan International, marka Monki przedstawi w kanałach mediów społecznościowych szereg faktów i wskazówek, które mają pomóc społeczności w prowadzeniu dyskusji na temat równości płci, umocnić poczucie bezpieczeństwa w kwestionowaniu uprzedzeń związanych z płcią oraz informować o tym, jak zapewnić bezpieczną strefę w Internecie do prowadzenia takich dialogów. Partnerstwo ma na celu uświadomienie, że równość płci polega na uznaniu różnic między nami, zrozumieniu naszych przywilejów i wspólnej pracy na rzecz przyspieszenia procesu równouprawnienia płci.
Głównym celem marki Monki jest przyspieszenie realizacji piątego celu przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju w zakresie równości płci. Choć ONZ twierdzi, że „globalna przepaść między płciami nie zostanie zlikwidowana jeszcze przez kolejne 100 lat”, marka Monki mówi: „nie zamierzamy czekać!”. 8 marca marka Monki zaprezentuje film, który zadaje pytanie: w jaki sposób mamy osiągnąć równość płci bez otwartego występowania, bycia widocznymi i głośnego przemawiania – razem? Bluzy trafią do sklepów stacjonarnych i sprzedaży internetowej w dniu 8 marca.