Dziewczyny w grze

i

Autor: materiał prasowy Dziewczyny w grze

Dla fanek gamingu

Dziewczyny w grze! — rusza IV edycja programu

Dziewczyny udowadniają, że świat gamingu i komputerów nie jest im obcy. Stereotypy o tym jakoby kobiety mniej interesowały się światem wirtualnej rzeczywistości można a włożyć miedzy bajki. Marka CD Project po raz kolejny ogłasza projekt "Dziewczyny w grze".

CD PROJEKT S.A. oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy ogłaszają IV edycję programu stypendialno-mentoringowego dla dziewczyn ze szkół średnich zainteresowanych branżą gier wideo. Rekrutacja online do programu rozpoczęła się 9 września i potrwa do 31 października 2024 roku.

Czym jest projekt "Dziewczyny w grze"?

Dziewczyny w grze! to odpowiedź na zapotrzebowanie branży gamedev na zdolne kobiety. Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47 proc. z nich, czyli 8 milionów, stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22 proc. graczek mówi, że gaming jest ich pasją. Jednak wśród osób pracujących w gamedevie kobiety stanowią jedynie 20 proc.. Fundacja Edukacyjna Perspektywy od lat bada sytuację kobiet w technologiach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. By uzyskać jak najszerszy obraz branży, monitoruje też udział kobiet w edukacji inżynierskiej, a potem także ich kariery naukowe i zawodowe w firmach technologicznych. Mimo, że od ponad dekady coraz więcej kobiet trafia do branży high-tech, to jednak wciąż jest ich bardzo mało – od kilkunastu do ok. 25 proc. w zależności od badanego odcinka kariery. 

Program skierowany jest do uczennic szkół średnich każdego typu, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości. Program składa się z rocznego cyklu szkoleń oraz indywidualnej opieki mentorskiej ze strony ekspertów z CD PROJEKT RED. Uczestniczki otrzymują także 12 000 PLN stypendium na edukację i rozwój.

Poprzednie trzy edycje programu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, zgłosiło się ponad 3500 utalentowanych kandydatek z całego kraju.  Dziewczyny, które ukończyły program dołączają do grona Alumni — społeczności ponad 40 absolwentek, dla których CD PROJEKT RED organizuje dodatkowe inicjatywy takie jak dedykowane warsztaty na Women in Tech Summit. Wiele z nich wybrało studia związane z dalszym rozwojem w gamedev lub podjęło pracę w branży.

Po trzech latach od inauguracji programu z dumą obserwujemy, jak powiększa się społeczność młodych kobiet zainteresowanych branżą gamedev. To wspaniałe widzieć, jak uczestniczki i absolwentki naszego programu poznają się, tworzą sieć wsparcia, a nawet przyjaźnie! — komentuje  Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity and Inclusion Director w CD PROJEKT RED. — 100 proc. naszych absolwentek deklaruje chęć pracy w branży gamedev, dlatego wierzę, że ich drogi spotkają się na ścieżce zawodowej, a kontakty, które nawiązują na tym etapie, pomogą im zrealizować niesamowite projekty. — dodaje.  

Dziewczyny w grze! udowadniają, jak wielki potencjał artystyczny i technologiczny drzemie w młodym pokoleniu kobiet – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech – Na naszych oczach dojrzewają prawdziwe talenty, kiełkują wspaniałe pomysły i rodzą się innowacyjne projekty. Wystarczy odrobina wsparcia, inspirującego mentoringu i przede wszystkim zaszczepienia wiary w siebie, by dziewczyny zaczęły rozwijać skrzydła i przekraczać granice, które narzuciła im szkoła czy środowisko. Wspaniale jest obserwować, jak odważnie wchodzą do gry o swoją zawodową przyszłość!

Trzy edycje udowodniły także, że relacja mentorska ma pozytywny wpływ na tych, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami. Mentorki i mentorzy z CD PROJEKT RED mają szansę przekazać swoje doświadczenie i wiedzę młodym kobietom. W opiniach na temat projektu eksperci i ekspertki dzielili się spostrzeżeniami o tym, że mentoring pozwolił im nie tylko rozwijać swoje umiejętności zawodowe, ale również zwiększył ich satysfakcję z pracy oraz poczucie wpływu na rozwój branży gamedev. Ponad 95% z nich zadeklarowało chęć ponownego udziału w programie.

Uczestniczki poprzednich edycji pokazały cały wachlarz talentów oraz niesamowity rozwój podczas trwania programu. Oto, co same Dziewczyny w grze! mówią o programie: 

– Program jest jak wiedźmińska wyprawa na szlak — pełen inspiracji, niezapomnianych wrażeń i wyzwań, które uczą wytrwałości i odwagi. Niewątpliwie pomógł mi otworzyć się na nowe możliwości i znaleźć odpowiedzi na pytania, które nurtowały mnie od dzieciństwa. Ten rok był dla mnie „Jaskółką”, która umocniła moje umiejętności i dała mi to, co w życiu najważniejsze — wiarę w siebie! — wspomina Anna Dyrcz, absolwentka drugiej edycji programu Dziewczyny w grze!, twórczyni  projektu Girls Mean STEM.  

– Zostanie laureatką pokazało mi, że mogę coś osiągnąć nie tylko w moich rodzinnych czterech ścianach, ale też w wielkim świecie. Poznałam bardzo wiele wyjątkowych i doświadczonych osób, które pomogły mi nie tylko zdobyć wiedzę i umiejętności, ale też pomogły mi zdefiniować siebie, swoje zainteresowania i plany na przyszłość. Gorąco zachęcam do spróbowania swoich sił w tegorocznej rekrutacji — nie ma drugiego takiego akceleratora rozwoju jak Dziewczyny w Grze!– dodaje Beata Orlińska, absolwentka drugiej edycji programu.

Udział w programie był dla mnie niesamowitą szansą. Poznałam tutaj wspaniałe, pełne pasji osoby, które chętnie dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem. To właśnie one pokazały mi, że tworzenie gier to nie czarna magia i że wszystkiego można się nauczyć, wystarczy tylko chcieć! Dzięki programowi odnalazłam swoje miejsce w gamedevie i uwierzyłam, że ja też mogę! — komentuje Martyna Plutowska, absolwentka drugiej edycji programu.

Zaczęło się! Robert Makłowicz czyta nazwy przystanków w Krakowie. Tak brzmią komunikaty
Doktórka
Śląsk. 1974 rok. Doktor Jolanta Wadowska-Król odkrywa u dzieci ołowicę, niebezpieczną chorobę wywołującą szereg poważnych dolegliwości. Skala problemu okazała się ogromna. Przebadała blisko 5 tys. najmłodszych i kierowała na dalsze leczenie. Sama wiele ryzykowała. Historię „Doktórki od familoków” poznacie w kolejnym odcinku podcastu „Polska na ucho”. Autorką reportażu jest Natalia Czarnuch.
Natalia Czarnuch, Michał Poklękowski
Polska na ucho || Natalia Czarnuch, Michał Poklękowski

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki