Dziewczyny w grze!

i

Autor: materiały prasowe

Dziewczyny w grze! Technologia jest kobietą! Wyjątkowy program dla dziewczyn

2021-10-04 13:28

Technologia jest kobietą, a nikt nie powiedział, że branża gier wideo zarezerwowana jest jedynie dla mężczyzn. Kobiety powinny wyjść z cienia i udowodnić, że potrafią "bawić się w te klocki" całkiem nieźle. CD PROJEKT RED razem z Fundacją Edukacyjną Perspektywy przygotowali wyjątkową inicjatywę związaną właśnie z samorozwojem kobiet w branży IT. Ogłoszono właśnie start programu stypendialnego dla młodych dziewcząt zainteresowanych pracą w branży gier wideo. "Dziewczyny w grze!" to pierwszy w Polsce program stypendialno-mentoringowy dla kobiet w gamingu, skierowany do uczennic szkół średnich każdego typu, z mniejszych miejscowości.

Czas skończyć ze stereotypami, że technologie i gry wideo zarezerwowane są dla mężczyzn. Technologia zdecydowanie jest kobietą, a nasze zainteresowania i pasje nie mają płci. Z tego też powodu polska firma CD PROJEKT RED przygotowała wraz z Fundacją Edukacyjną Perspektywy wyjątkowy program skierowany do płci pięknej. Dedykowany jest on wszystkim młodym dziewczętom, które swoją przyszłość chciałaby wiązać z branżą gier. "Dziewczyny w grze!" to pierwszy w Polsce program stypendialno-mentoringowy dla kobiet w gamingu, skierowany do uczennic szkół średnich każdego typu, z mniejszych miejscowości. W jego ramach uczestniczki wezmą udział w cyklu szkoleń z zakresu tworzenia gier wideo, otrzymają opiekę ze strony mentorki bądź mentora — osób należących do zespołu studia CD PROJEKT RED — oraz wsparcie finansowe przeznaczone na pokrycie kosztów edukacji i rozwoju. Rekrutacja do programu "Dziewczyny w grze!" rozpoczyna się 1 października i potrwa do 10 grudnia 2021 roku

Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to „zajęcia dla chłopaków”? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej różnorodną – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Internal Communication & Culture Manager w CD PROJEKT RED.

Co ważne, współorganizatorem tej inicjatywy jest Fundacja Edukacyjna Perspektywy, która od lat działa na rzecz wspierania wyborów edukacyjnych młodych ludzi i jest odpowiedzialna za szereg inicjatyw mających na celu wspieranie kobiet w branży technologicznej.

W Perspektywach wierzymy mocno w dziewczyny i ich moc zmieniania świata. W programie Dziewczyny w grze! będziemy zachęcać je do rozwinięcia skrzydeł w niezwykle ekscytującym obszarze — gamingu. To jedna z najbardziej rozwojowych branży, wizytówka Polski w świecie, już czas, aby głos kobiet był w niej mocno słyszalny. Tworzenie tego programu z CD PROJEKT RED — absolutną legendą i wizjonerem wyznaczającym trendy — to dla nas zaszczyt. Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to co mniej uchwytne, a kluczowe — dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość. Ten program jest niczym wojownicza księżniczka Ciri z Wiedźmina. Razem z nią zawalczymy, aby dziewczyny były naprawdę w grze! – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.

Patronką programu została Karolina Grochowska, która pełniła rolę producentki przy wielu grach, cieszących się ogromną popularnością, w tym przy kultowej serii Wiedźmin. To właśnie on była jedną z pionierek w polskiej branży gier wideo, a przy tym charyzmatyczną, ambitną i pełną ciepłą liderką. Zmarła w 2014 roku po długiej i intensywnej walce z chorobą nowotworową.

Karolina aplikowała do CD PROJEKT RED bez żadnego doświadczenia. Gry były jej pasją i chciała sprawdzić, co mogłaby przy nich robić. Chciała zostać testerką, ale szybko udowodniła, że jej miejsce jest gdzie indziej. Roztaczała wokół siebie aurę, która przyciągała i otwierała ludzi. Została fantastyczną producentką. Była żywiołowa, otwarta, komunikatywna. Mogła dogadać się z każdym: od ekscentrycznego artysty po introwertycznego programistę. Równocześnie była perfekcyjnie zorganizowana i można było na niej polegać. Do tego zawsze pamiętała o wszystkim i nawet w najtrudniejszych chwilach zarażała innym optymizmem – mówi Paweł Mielniczuk, Art Director w CD PROJEKT RED. 

Sonda
Lubisz gry wideo?
Super Raport 04.10 (Goście: Radosław Sikorski - Eurodeputowany, PO oraz Adam Bodnar - były Rzecznik Praw Obywatelskich) Sedno Sprawy: Łukasz Czernicki

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają