Henkel po raz czwarty wręczył Sustainability Awards For Retail

9 kwietnia 2024 roku, w Double Tree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie, odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w konkursie ECU Sustainability Awards. Już po raz czwarty patronem jednej z kategorii był Henkel, którego przedstawiciel wręczył Henkel Sustainability Awards For Retail. Ponadto sama firma Henkel znalazła się w gronie laureatów nagrodzonych LPR/Europool Sustainability Awards For FMCG.

Henkel

i

Autor: materiał prasowy/ Materiały prasowe Henkel

European Circular Retail Congress to coroczne branżowe wydarzenie skupiające społeczność handlu detalicznego i biznesu FMCG. W programie zaplanowano wiele wystąpień i paneli dyskusyjnych zorientowanych na prezentowanie konkretnych rozwiązań. Podczas panelu „Strategia zrównoważonego rozwoju: wytyczanie ścieżki do rentowności ekologicznej w handlu detalicznym”, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands Kiril Marinov, poruszył takie tematy, jak wykorzystanie zielonych inicjatyw w kontekście zwiększenia przychodów firmy, ekonomiczny i wizerunkowy sens inwestycji przyjaznych środowisku czy konieczność dostosowywania firm do zmieniających się wartości konsumenckich.

Takie wiadomości dostaje Anita Sokołowska. Trudno się nie wzruszyć!

Nieodłączną częścią European Circular Retail Congress jest konkurs ECU Sustainability Awards adresowany do trzech grup: dostawców rozwiązań, producentów i konsumentów, dla których istotne jest funkcjonowanie na rynku z uwzględnieniem potrzeb środowiska naturalnego, wydajności ekonomicznej i solidarności społecznej. Już po raz czwarty firma Henkel była patronem jednej z kategorii, a jej przedstawiciel – Kiril Marinov, wręczył Henkel Sustainability Awards For Retail. Nagroda za wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze handlu detalicznego w kategorii ‘Przywództwo’ trafiła do Lidl Polska Sp. z o. o., w kategorii ‘Handel’ do Żabka Polska Sp.  z  o.  o., a w kategorii ‘Operacja’ do X-KOM Sp. z o. o. Projekty i strategie nagrodzone Henkel Sustainability Awards for Retail pokazują, że niemal w każdym modelu biznesowym jest miejsce na skuteczne działania z zakresu ESG. Na przestrzeni ostatnich lat zrównoważony rozwój stał się istotnym elementem strategii rozwoju, dlatego cieszymy się, że coraz więcej firm aktywnie angażuje się w podejmowanie działań w tym obszarze. Pomysł na nagrodę Henkel Sustainability Awards for Retail narodził się spontanicznie 4 lata temu. Próbowaliśmy zachęcić naszych partnerów detalicznych do podjęcia większych wysiłków dotyczących implementacji rozwiązań ESG. Tegoroczna, czwarta już edycja konkursu, okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Bardzo się z tego powodu cieszę i jestem wdzięczny za te inicjatywy. Zasługują one na nasz wielki szacunek, a my wszyscy w ten sposób, poprzez partnerstwo, wspólnie tworzymy naszą przyszłość – mówi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

Henkel – odpowiedzialność za ludzi, planetę i społeczeństwo

Działania firmy Henkel, mającej w swoim portfolio takie marki, jak Syoss, Gliss, Bref, Perwoll, czy Persil, doskonale wpisują się w szeroko zakrojoną strategię społecznej odpowiedzialności. Jej trzy główne obszary to: regeneracja planety, czyli tworzenie przyszłości opartej na gospodarce obiegu zamkniętego i zerowej emisji CO2, rozwój społeczności, a co za tym idzie tworzenie szans na lepsze życie, poprzez wspieranie równości, edukacji i dobrostanu oraz bycie zaufanym partnerem poprzez osiąganie wyników biznesowych przy jednoczesnej dbałości o jakość i bezpieczeństwo produktów.

Tego wieczora Kiril Marinov nie tylko wręczał wyróżnienia, ale również odebrał w imieniu firmy Henkel nagrodę LPR/Europool Sustainability Awards for FMCG w kategorii ‘Operacja’, co podsumował słowami: Jesteśmy pionierami innowacyjnych rozwiązań i projekt „Biomass Balance Approach”, który realizujemy wspólnie z naszym partnerem, firmą BASF jest właśnie tego przykładem. Jego głównym założeniem jest zwiększenie wykorzystania surowców odnawialnych w procesie produkcyjnym naszych wyrobów. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego i redukcji CO2. Otrzymanie nagrody za takie działania to dla nas powód do ogromnej satysfakcji, ponieważ robimy to dla dobra planety. Bardzo się cieszę, że ten projekt został doceniony i nagrodzony.

Henkel

i

Autor: Karolina Januszek/ Materiały prasowe Henkel
Henkel

i

Autor: Karolina Januszek/ Materiały prasowe Henkel

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki