Zaprzyjaźnieni z siecią
Pandemia i lęk przed koronawirusem spowodowały wzrost liczby osób zainteresowanych zakupami online. Średnia wartość internetowego koszyka Polaków badanych w tym roku na przełomie października/listopada to 250 PLN. W przypadku zakupów FMCG wartość ta wynosi 96,40 złotych, a dla dóbr trwałych 436,30 złotych.
Czytaj również: HIT promocje w Rossmannie na Boże Narodzenie 2020. Najlepszy kosmetyk roku taniej o blisko połowę
Polacy wskazują średnio trzy bariery w dokonywaniu zakupów online, z czego ponad połowa dotyczy kwestii związanych z dostawą. Najbardziej przeszkadza nam konieczność zapłaty za wysyłkę (34 proc.), brak możliwości wypróbowania produktu przed zakupem (32 proc.), a także obawa przed nieotrzymaniem przesyłki (27 proc.).
Sprawdź też: Nie wiesz jak ubrać choinkę? Gwiazdy ci pokażą. Zainspiruj się
W tym roku nawet Twoja babcia kupi prezent w sieci!
Z badania zrealizowanego przez firmę badawczą OpinionWay wynika, że w tym roku, aż 64 proc. Polaków planuje zakup podarunków przez internet. Prezenty online w zdecydowanej większości będą kupowały osoby w wieku 18-29 lat (71 proc.) oraz 30-39 lat (70 proc.). Jednak nie jest to tylko domena młodego pokolenia. Zakupy w ten sposób planuje zrobić ponad połowa osób w wieku 50-59 lat (58 proc.) i co zaskakujące, również ponad połowa seniorów 60+ (57 proc.)!