Jak zorganizować czas w pracy, aby ze wszystkim zdążyć

2011-07-18 14:59

Jeśli jesteś biurowym bałaganiarzem, te porady przydadzą ci się na pewno. Jak opanować niepozałatwiane sprawy i zorganizowac pracę tak, żeby ze wszystkim zdążyć? Kilka porad dla tych, którzy ciagle muszą zostawać po godzinach.

Jeśli ciagle nie możesz się wyrobić z pracą, zostajesz po godzinach i czujesz, że wszyscy są szybsi, a tylko ty zostajesz w tyle - zorganizuj swoją pracę. Wypróbuj kilka porad, które proponuje "Świat Kobiety". One pomogą uporządkować system pracy.

1. Zrób porządek na biurku - pamiętaj, że wydajniej pracujesz, kiedy wokół ciebie jest porządek. Posegreguj kartki, notatki i inne leżące na biurku rzeczy. Przydadzą się do tego koszyczki i notatnik, w którym możesz zapisywać pilne sprawy i służbowe kontakty.

2. Planuj swoje obowiązki - kup sobie ogranizer - kalendarz, w którym będziesz mógł zaplanować pracę na każdy dzień. Psychologowie wspominają o "cudzie zadań zakończonych" - to motywuje do dalszej pracy. Chodzi o oznaczanie zadań w notatniku, które już wykonałeś - kolorem lub plusem przy notatce. To działa.

3. Grupuj dokumenty i pliki - jeśli masz za zadanie pilnować spraw administracyjnych warto grupować dokumenty i papiery. W koszyczkach lub teczkach i szyfladkach. To samo rób w komputerze - nie trzymaj nieotwartych maili ani plików na pulpicie - otwierasz maila - zajmuj się nic od razu.

4. Dziel pracę na etapy - nie próbuj robić wszystkiego na raz. Rozwiązuj problemy od razu i gdy są małe, ponieważ odkładane rosną i coraz trudniej je opanować. Przed południem najlepiej jest postarać się wykonać większość zadań, aby po południu nie musieć się spieszyć.

5. Przerwij niepisane zasady - jeśli w pracy wszyscy o danej godzinie ida na obiad lub papierosa, ty nie idź. Potraktuj to jako przerwę pomiędzy wykonanymi zadaniami. Jeśli jesteś w trakcie jakiegoś zadania - tylko rozregulujesz dzień pracy.

6. Nie wdawaj się w rozmowy - jeśli widzisz, że nie uporasz się z zadaniem jednego dnia lub masz kilka spraw na głowie, nie daj się zagadywać koleżankom i kolegom. Nie odbieraj telefonów, jeśli jesteś w trakcie trudnego zadania. Możesz zawsze oddzwonić.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają