Korepetycje stanowią zindywidualizowaną formę nauczania. Już sam ten fakt wpływać może na część dzieci świetnie i rozwojowo, a na pozostałe nieodpowiednio. Otóż niektóre dzieci bardziej potrzebują integracji i zdobywania wiedzy w grupie społecznej. Jeśli Twoje dziecko ma problemy na przestrzeni kontaktów interpersonalnych, korepetycje mogą nie być dla niego dobrym rozwiązaniem.
W przypadku gdy dziecko nie ma większych problemów w nauce, a korepetycje podejmuje ze względu na realizację ambicji, może pojawić się pewna wątpliwość. Należy wtedy odpowiedzieć na pytanie czy chęć rozwoju dziecka wychodzi od niego samego, czy też od Ciebie – rodzica? Jeśli odpowiedzią nie jest osobista ambicja dziecka, korepetycje mogą się okazać nieodpowiednim rozwiązaniem. Dziecko powinno bowiem samo chcieć uczęszczać na dodatkowe lekcje oraz robić to tak często, jak potrzebuje. Jeśli te zasady nie zostaną spełnione – dziecko może szybko zniechęcić się do rozwoju.
Kolejnym niewłaściwym zastosowaniem korepetycji jest ten, kiedy dziecko posiada wielu korepetytorów, którzy towarzyszą mu przez dłuższy czas w edukacji. Wtedy może nastąpić pewne uzależnienie się dziecka od pomocy zewnętrznej. Taki uczeń straci motywację do samodzielnej nauki i nie będzie potrafił odnaleźć się w planowaniu pracy i nauki na własną rękę.
Ważne jest, aby w dobie gdzie rozpoczynanie korepetycji jest wyjątkowo proste (ze względu na opcję prowadzenia ich online) pamiętać o odpowiednim doborze tych pozaszkolnych form nauczania.