Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, iż w minionym roku statystyczny Polak przed telewizorem spędził średnio 4 godziny 6 minut i 34 sekundy. Jest to najniższy wskaźnik od 2012 roku!
Najchętniej oglądane w 2021 były wydarzenia sportowe: mecz Euro 2020 Szwecja-Polska (oglądalność - 7,87 mln), zremisowany mecz z Hiszpanią (oglądalność - 6,95 mln) i relacja ze studia sportowego, w przerwie meczu Szwecja-Polska. Wszystkie te programy telewizyjne przodujące w rankingu, transmitowane były przez TVP.
W roku 2021 w kategorii seriali liderem był "M jak miłość", którego rekordową oglądalnością jest 4,28 mln, uzyskana poprzez odcinek z lutego. W programach rozrywkowych króluje "Rolnik szuka żony" (oglądalność - 3,75 mln, odcinek z 5 grudnia), natomiast w filmach niezmiennie najlepiej radził sobie "Kevin sam w domu", emitowany tradycyjnie w Wigilię. Wyświetlany na Polsacie film przyciągnął przed ekrany aż 4,19 mln widzów!
Z raportu portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem wśród kanałów telewizyjnych jest TVP1. Zwiększył on średni dobowy udział w rynku, który na koniec roku wyniósł 9,76%. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 8,19% średniego udziału w rynku, a na trzecim - TVP2 z 7,86% średniego udziału (wzrost aż o 4,24%). Zastąpiło ono na podium TVN, którego udział w rynku wyniósł 7,33%.
Wyniki te nie oznaczają porażki stacji TVN. W komercyjnej grupie 16-49 dominowała ona z 9,83% udziału w rynku, awansując na pierwsze miejsce. Na miejscu drugim znalazł się Polsat - 9,77% udziału w rynku.
"Sylwestrową moc przebojów" emitowaną na Polsacie obejrzało łącznie 3,81 mln osób. W roku poprzednim oglądalność tej imprezy była zdecydowanie wyższa. "Sylwestrowa moc przebojów" 2020/2021 zgromadziła przed telewizorami 5 mln widzów.
Źródło: onet.pl