Trwają próbne matury z Operonem. We wtorek maturzyści napisali maturę z języka polskiego, w środę z matematyki, zaś w czwartek - z języków obcych. Jak im poszło? Większość uczniów twierdzi, że próbna matura z języka angielskiego nie była zbyt trudna. Tymczasem już dziś maturzyści będą mogli przekonać się, jak poszedł im próbny egzamin maturalny z angielskiego. Punktualnie o godzinie 10 zostaną opublikowane odpowiedzi z próbnej matury z języka angielskiego. Pamiętajcie, że pierwsze opinie i komentarze znajdziecie na SE.pl. Na naszej stronie opublikujemy również zadania oraz odpowiedzi z próbnej matury z języka angielskiego. Już teraz zapraszamy do dzielenia się komentarzami na dole pod tekstem.
Czytaj: Matura próbna język angielski, niemiecki z Operonem 2015/2016. ZADANIA I ODPOWIEDZI. RELACJA na żywo
Zadanie 5. Przeczytaj trzy teksty na temat poezji. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B lub C.
5.1. What is Mr. Stessman doing?
A. He’s giving homework to his students.
B. He’s explaining the meaning of one poem.
C. He’s giving advice on how to memorize poems.
Zadanie 6. (0–5)
Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.
7
6.1. Jeff’s parents would let him go surfing if
A. he ate his meals.
B. he were a good student.
C. he didn’t do it for too long.
D. he didn’t do it with Randy.
6.2. For Jeff moving to Iowa was
A. a wonderful surprise.
B. a scary adventure.
C. a great chance.
D. a huge tragedy.
6.3. Randy told Jeff that he’ll
A. visit Jeff in Iowa.
B. write a postcard to Jeff.
C. contact Jeff by the Internet.
D. go surfing with Jeff one day.
6.4. What did Jeff get from Randy?
A. a long letter
B. his old surfboard
C. something that Jeff forgot about
D. a mysterious box with a note on it
6.5. Which is the best sentence which sums up the text?
A. New friends bring old memories.
B. You can follow your dreams anywhere.
C. Learning to surf is easier than you think.
D. Sometimes you have to forget about your passions.
Zadanie 7. (0–3)
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w luki 7.1.–7.3. litery, którymi oznaczono
brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst.
Uwaga: dwa zdania zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.
A. Then he smiled. ‘It’s not your fault, son,’ he said. ‘I need to watch where I’m going.’
B. ‘That’s it! You’re fired’ he shouted to my Grandpa as soon as he cleaned his face.
C. However, in his chocolate factory, he held high standards for all the workers.
D. Hershey paid his workers a lot but my grandfather didn’t like his job there.
E. My grandfather began working in the factory as a young man.
Zadanie 9. (0–5)
W zadaniach 9.1.–9.5. wybierz odpowiedź (A–C), która najlepiej oddaje sens wyróżnionego zdania lub jego fragmentu. Zakreśl literę A, B lub C.
9.1. I’m afraid that my smartphone stopped working again. It doesn’t turn on!
A. broke down
B. broke up
C. broke off
9.2. May I open the window?
A. Do I want to open the window?
B. Do you mind if I open the window?
C. Would you like to open the window?
9.3. I’ve forgotten my homework today. I promise it will not happen again.
A. I will take it
B. I won’t remember
C. I won’t do it
9.4. You are forbidden to drive here. This street has been closed.
A. don’t need to
B. mustn’t
C. don’t have to
9.5. My suitcase is too small for all these clothes! They won’t fit inside.
A. is much bigger
B. is small enough
C. isn’t big enough
Zadanie 10. (0–10)
Byłeś/Byłaś jednym z organizatorów spotkania ze znaną osobą, które niedawno odbyło się
w twojej szkole. Napisz e-mail do kolegi z Anglii.
W e-mailu:
– napisz, kiedy odbyło się spotkanie i kim był zaproszony gość,
– wspomnij o dwóch ciekawych faktach, o których dowiedziałeś/dowiedziałaś się w trakcie
spotkania,
– opisz problem, który pojawił się w trakcie spotkania i jak go rozwiązano,
– obiecaj koledze przesłanie zdjęć i zapytaj go, jakie sławne osoby spotkał.
ODPOWIEDZI
Zadanie 5.
5.1. 3.4. Zdający określa intencje
nadawcy/autora tekstu.
1.9) kultura A
5.2. 3.3. Zdający znajduje w tekście
określone informacje. B
5.3. 3.1. Zdający określa główną
myśl tekstu. C
Zadanie 7.
Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka Poprawna
odpowiedź
II. Rozumienie wypowiedzi.
Zdający rozumie […]
proste wypowiedzi
pisemne […].
7.1. 3.6.
Zdający rozpoznaje związki
pomiędzy poszczególnymi
częściami tekstu.
1.4) praca C
7.2. E
7.3. A
Zadanie 8.
Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Tematyka Poprawna
odpowiedź
I. Znajomość środków
językowych.
Zdający posługuje się
w miarę rozwiniętym
zasobem środków
językowych (leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
8.1. 1. Zdający posługuje się w miarę
rozwiniętym zasobem
środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
1.1) człowiek C
8.2. B
8.3. A
8.4. B
8.5. C
Zadanie 9.
Wymagania ogólne Zadanie Wymagania szczegółowe Poprawna
odpowiedź
I. Znajomość środków językowych.
Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym
zasobem środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych) […].
9.1. 1. Zdający posługuje się w miarę
rozwiniętym zasobem
środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
A
9.2. B
9.3. C
9.4. B
9.5. C