Multipaczka – Internet i telefonia mobilna, czyli superszybkie przesyłki

2013-06-02 16:17

Poczta Polska wprowadza nowoczesne rozwiązania, by dostosować się do potrzeb klientów. Jednym z ostatnich, wykorzystującym najnowsze technologie, jest Multipaczka. Sprawne i szybkie nadanie przesyłki dzięki internetowej aplikacji i powiadomieniu na komórkę lub e-mail o doręczeniu - to tylko niektóre elementy nowej usługi.

Multipaczka łączy pięć dotychczasowych usług : Przesyłkę Pobraniową, Paczkę Pocztową Plus, E-przesyłkę, Przesyłkę Gabarytową oraz Przesyłkę na Warunkach Szczególnych.

Multipaczkę można nadać tradycyjnie, jak dotąd, idąc do wybranej placówki pocztowej i tam wypełniając dokument nadania. Warto jednak skorzystać z internetowej aplikacji Elektroniczny Nadawca, dzięki czemu cała operacja jej wysyłania odbędzie się znacznie szybciej. Aplikacja umożliwia bowiem przygotowanie paczki samemu, czyli wypełnienie i wydrukowanie nalepki adresowej w domu lub w biurze. Nie trzeba, jak dotychczas, wypełniać druku na poczcie, by ją zostawić i opłacić. Informacja o potwierdzeniu nadania przyjdzie na adres naszej skrzynki e-mailowej. Co ważne, adresat zostanie powiadomiony SMS-em lub e-mailem o planowanym doręczeniu przesyłki. Trzeba tylko podać dane kontaktowe adresata.

Przesyłka, która trafi na pocztę w ramach tej oferty, uważana jest jako przesyłka z zadeklarowaną wartością 100 zł, chyba że klient zdeklaruje wyższą wartość paczki.

Przesyłki z polisą

Bardziej wartościowe przesyłki można ubezpieczyć dodatkowo. Klient ma do wyboru trzy opcje. Najniższa opłata wynosi 50 groszy od paczki o wartości do 500 zł. Jeśli ma ona wartość do 1 000 zł, kwota ubezpieczenia to 80 groszy. Natomiast tylko 2,20 zł zapłacimy za przesyłki o wartości do 20 tys. zł.

Odszkodowanie wypłacane przez operatora zależy od zadeklarowanej przez klienta wartości przesyłki. Warto wiedzieć, że ubezpieczenie można wykupić przez Internet w trakcie wypełnienia on-line w aplikacji Elektroniczny Nadawca lub na poczcie. Wybrany wariant należy po prostu zaznaczyć na nalepce adresowej, czyli liście przewozowym.

Co istotne jeśli Poczta nie zrealizuje jednej z usług dodatkowych (pobranie, sprawdzenie zawartości, potwierdzenie odbioru, potwierdzenie doręczenia lub zwrotu), wypłaci klientowi 150 proc. opłaty za tę usługę. W przypadku, gdy przesyłka w ogóle nie dotrze do odbiorcy, otrzymamy zwrot całej opłaty za nadanie przesyłki, niezależnie od wypłaconego odszkodowania. Rozpoczęcie likwidacji szkody wymaga od ubezpieczonego zawiadomienia o jej zajściu ubezpieczyciela, czyli Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Od 27 maja Poczta Polska oferuje nam także opcję dodatkowego ubezpieczenia przesyłek w ramach usługi kurierskiej Pocztex, kurierskich przesyłek międzynarodowych EMS i Przesyłek biznesowych.

Co robić, by wysłać Multipaczkę

Do przygotowania przesyłki można użyć opakowania własnego lub skorzystać z jednego z pięciu opakowań EKO, które oferują placówki pocztowe i sklep internetowy Poczty Polskiej. W tym drugim przypadku cena dostarczenia jest już zawarta w cenie opakowania, natomiast nie musimy się przejmować wagą towaru. Możemy po prostu paczkę zapakować i nadać.

Należy wejść na stronę https://e-nadawca.poczta-polska.pl/indywidualni i skorzystać z aplikacji Elektroniczny Nadawca. Od tego momentu należy postępować zgodnie ze wskazówkami, które kolejno pojawią się na ekranie monitora.

Najpierw wybieramy placówkę pocztową, w której chcemy nadać paczkę oraz wpisujemy swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mailowy oraz numer telefonu komórkowego (ewentualnie stacjonarnego. Jeżeli chcemy otrzymać potwierdzenie nadania przesyłki e-mailem, należy wypełnić dodatkowo pole "e-mail".

Oczywiście trzeba też wprowadzić dane adresata przesyłki (imię, nazwisko, adres zamieszkania) termin doręczenia oraz jej masę. W ramach usługi dodatkowej możemy zażądać potwierdzenia odbioru czy zadeklarowanie wartości przesyłki. Jeśli wpiszemy numer telefonu komórkowego adresata, zostanie on powiadomiony SMS-em o nadejściu przesyłki.

Po wprowadzeniu danych przesyłki wybieramy przycisk "Pobierz nalepkę & Wyślij". Jego użycie spowoduje automatyczne przekazanie danych do wybranej placówki pocztowej.

Teraz idziemy na pocztę. Przesyłkę z nalepką adresową trzeba dostarczyć do wskazanej wcześniej przez siebie placówki pocztowej w ciągu siedmiu dni, licząc od dnia wydrukowania nalepki adresowej. Po tym terminie informacje z aplikacji Elektroniczny Nadawca zostaną usunięte i nie będzie można nadać przesyłki przy użyciu wydrukowanej już nalepki adresowej.

Pracownik poczty skanuje numer nadania i pobiera należność. Wydaje także potwierdzenie nadania przesyłki. Odtąd mamy możliwość śledzenia drogi przesyłki. Po prostu wiemy, gdzie jest nasza przesyłka i czy adresat ją odebrał.

Oczywiście Multipaczkę możemy również nadać w oddziale poczty jak dawniej, metodą standardową, czyli nie korzystać z internetowej aplikacji. Wybór należy do nas.

Co istotne, także odbiorca może zdecydować, gdzie chciałby odebrać przesyłkę. Do wyboru ma tradycyjne oddziały pocztowe lub - już niedługo - samoobsługowe urządzenia.

Warto jednak przez Internet

Klient, który: kupił wcześniej opakowanie firmowe dla usługi Multipaczka, przygotował przesyłkę korzystając z aplikacji Elektroniczny Nadawca, nie wybierze żadnych dodatkowych usług, będzie obsłużony przy jej nadaniu poza kolejnością, wygodnie i szybko.

Dla klienta to same korzyści

Łatwiejsze przygotowanie przesyłek do nadania za pomocą aplikacji internetowej Elektroniczny Nadawca.

Nowoczesna usługa wykorzystująca technikę mobilną - powiadomienie SMS-em lub e-mailem o nadejściu przesyłki.

Śledzenie etapu opracowywania i przebiegu przesyłania paczki na stronie internetowej www.sledzenie.poczta-polska.pl.

Możliwość dodatkowego ubezpieczenia przesyłki.

Usługi dodatkowe (m.in. pobranie, gwarantowany termin doręczenia, sprawdzenie zawartości przesyłki przez odbiorcę).

Odbiór w punkcie - wygodna forma odebrania przesyłki w wybranej placówce pocztowej.

Usługa realizowana bez zawierania pisemnej umowy.

Możliwość nadania przesyłki w opakowaniu własnym Klienta oraz nakładu Poczty Polskiej.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają