Na co zwrócić uwagę przy wyborze szkoły?

2012-12-28 3:00

Wielu rodziców zainteresowanych jest tym, w jaki sposób powinna być przygotowana szkoła na przyjęcie uczniów. Warto, by każdy rodzic, który planuje zapisać dziecko do I klasy szkoły podstawowej, odwiedził wcześniej wybraną placówkę.

Na co zatem warto zwrócić uwagę przy wyborze szkoły?

Odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni w szkole, np.: umieszczenie sal dla klas pierwszych w innej części szkoły czy korytarzu niż klas najstarszych oraz przystosowanie sal do potrzeb młodszych uczniów.

Wydzielenie w klasach dwóch części:

edukacyjnej: wyposażonej w meble dostosowane do wzrostu dzieci oraz miejsce np. szafki, w których uczniowie mogą zostawiać podręczniki i przybory szkolne.

rekreacyjnej: do zabawy i odpoczynku wyposażonej np. w sprzęt do zabaw ruchowych w ramach programu Radosna Szkoła.

Wyposażenie sal lekcyjnych w pomoce dydaktyczne, przedmioty potrzebne do zajęć (np. patyczki, guziki, kasztany itp.), sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne (np. przyrody), biblioteczkę itp.

Zagospodarowanie terenu wokół szkoły: plac zabaw lub boisko.

Różnorodna oferta zajęć pozalekcyjnych: zajęcia opiekuńcze zapewniające dzieciom interesujące spędzanie czasu, przyjazna atmosferę i bezpieczeństwo np. zajęcia teatralne, plastyczne, ruchowe, muzyczne itp.

Organizacja pracy świetlicy szkolnej: np. godziny pracy świetlicy dostosowane do potrzeb pracujących rodziców,

Możliwość skorzystania z posiłku - np. długość przerwy śniadaniowej i obiadowej, stołówka.

To, co często decyduje o wyborze szkoły przez rodziców, ale też i sprzyja osiąganiu sukcesów przez dzieci to przyjazna atmosfera panująca w szkole. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, do której szkoły zapisać dziecko, warto brać pod uwagę zdanie dziecka i jego samopoczucie podczas zajęć adaptacyjnych w szkole oraz opinie rodziców dzieci, które uczęszczają już do tej szkoły.

Edukacja w klasach I-III szkoły podstawowej

=edukacja realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego i w każ-dym kolejnym roku wiadomości i umiejętności, nabyte przez dziecko, są powtarzane i pogłębiane, a potem rozszerzane,

=dzieci poznają nowe zagadnienia najczęściej ucząc się poprzez zabawę,

=w zależności od potrzeb i możliwości uczniów szkoła organizuje: zajęcia opiekuńcze zapewniające dzieciom interesujące spędzanie czasu, przyjazną atmosferę i bezpieczeństwo oraz zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów zdolnych oraz uczniów mających trudności w nauce.

Pamiętajmy, że sześciolatek:

=chętnie uczy się nowych rzeczy, ma naturalną ciekawość świata,

=uczy się przede wszystkim poprzez działanie i zabawę,

=ma ogromną potrzebę ruchu,

=myśli konkretnie,

=reaguje bardzo emocjonalnie w róż-nych sytuacjach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki